Bestill skattekort uten lønnssystem

Form Gjelder for inntektsåret 2018

  • Print

Representerer du en organisasjon eller er personlig arbeidsgiver, kan du bestille elektronisk skattekort for ansatte uten å bruke lønnssystem.

Nytt format på skattekortet for 2018

Les om skattekortets innhold.

Når du har logget inn:

  • Du får tilgang til skattekortene innen 30 minutter i "Min meldingsboks" i Altinn.
  • Organisasjoner kan hente skattekort for opptil 10 ansatte av gangen. Har du flere ansatte, kan du hente skattekort i flere omganger.
  • Er du personlig arbeidsgiver og skal engasjere privatpersoner for arbeid hjemme eller på fritidseiendommen, kan du hente skattekort for opptil 4 ansatte.
  • Vi varsler deg på SMS og/eller e-post når en av dine ansatte har endret skattekort. For å motta varsling må du angi varslingsadresser.  Det gjør du når du er logget inn i Altinn. Velger: Profil - Din kontaktinformasjon for virksomheten.

Du kan bruke skattekort for 2017 på lønnskjøringen i januar 2018.

Slik trekker du riktig skatt: Se vår steg for steg-guide.

Ordningen er ikke synkronisert med NAVs AA-register

Ordningen med elektronisk skattekort er ikke synkronisert med NAVs AA-register. Registrering/manglende registrering i AA-registeret har derfor ikke betydning for innhenting av elektronisk skattekort.

Bestilling av skattekort for 2017

Her kan du bestille skattekort for 2017? 

Did you find what you were looking for?

Maks 255 tegn. Kun tall og bokstaver.