Bestill skattekort - innsending fra lønnssystem

Skjema Gjelder for inntektsåret 2016

  • Skriv ut

Vi anbefaler at du tar kontakt med din lønnssystemleverandør før du begynner å bruke denne tjenesten. 

  • Logg inn i Altinn, fyll ut skjema og laste opp vedlegg generert av lønnssystemet. Svaret kommet tilbake til Innboks for manuell innlesing i lønnssystemet.
  • Forespørsel direkte fra lønnssystem og svaret returneres rett tilbake til lønnssystemet.

Nytt format på skattekortet for 2018

15. desember blir skattekortene for 2018 tilgjengelige for deg som arbeidsgiver. Det er endringer både i skattekortets innhold og i hvordan de ulike lønnssystemene henter skattekortdata.

Du får skattekortopplysningene i ditt lønnssystem eller i din meldingsboks i Altinn innen 30 minutter. 

Vi varsler deg på SMS og/eller e-post når en av dine ansatte har endret skattekort. For å motta varsling må du angi varslingsadresser.  Det gjør du når du er logget inn i Altinn. Velg: Profil - Din kontaktinformasjon for virksomheten.

Spesielt for leverandører av lønnssystem:

Ordningen er ikke synkronisert med NAVs AA-register

Ordningen med elektronisk skattekort er ikke synkronisert med NAVs AA-register. Registrering/manglende registrering i AA-registeret får altså ikke betydning for innhenting av elektronisk skattekort.

Bestilling av skattekort for 2017

Har du behov for å bestille skattekort for 2017? Filvedlegget må være på tidligere format (flat fil).

Fann du det du leitte etter?

Maks 255 tegn. Kun tall og bokstaver.