Elektronisk skattekort – slik fungerer det

  • Skriv ut

Skattekortet er elektronisk. Det betyr at du ikke får det hjem i posten, og at du ikke trenger å levere det til arbeidsgiver. Arbeidsgiver henter skattekortet ditt elektronisk fra Skatteetaten.

Slik fungerer elektronisk skattekort:

  • Du vil ikke lenger motta skattekortet på papir. 
  • I desember sender vi deg informasjon om skattekortet (skattetrekksmelding) for neste år. Der vil du få informasjon om grunnlaget for beregning av ditt skattetrekk. Sjekk at grunnlaget stemmer. Er du registrert e-bruker får du brevet elektronisk i meldingsboksen din i Altinn. Har du ikke mottatt meldingen innen 9. januar, kan du ringe oss
  • Stemmer ikke grunnlaget i skattekortet ditt, kan du endre skattekortet.
  • Arbeidsgiver får beskjed hvis du endrer skattekortet ditt, slik at arbeidsgiver alltid vil ha tilgang til det nyeste skattekortet ditt.

Fant du det du lette etter?

Maks 255 tegn. Kun tall og bokstaver.