Mine inntekter og arbeidsforhold

Skjema

  • Skriv ut

Tips en venn

Tips en venn

Her får du innsyn i hvilke opplysninger arbeidsgiveren din har sendt oss.

Arbeidsgivere, pensjonsutbetalere og andre, sender hver måned opplysninger i en a-melding om ansattes inntekter og arbeidsforhold til NAV, Statistisk sentralbyrå og Skatteetaten. 

Hver gang det sendes opplysninger blir informasjonen oppdatert.

Hva bruker vi opplysningene til?

  • Skatteetaten bruker opplysning om inntekt til å beregne skatten din, som grunnlag for skattemeldingen og skatteoppgjøret ditt
  • NAV bruker opplysning om inntekt og arbeidsforhold blant annet til å beregne ytelser
  • SSB bruker opplysningene til å lage blant annet sysselsettings- og lønnsstatistikk

Er opplysningene feil?

Oppdager du feil, må du kontakte arbeidsgiveren din eller den som har sendt opplysningene. Det er bare de som har rapportert opplysningene som kan rette dem.

Utskrift

Ønsker du en utskriftsvennlig rapport av opplysningene, kan du hente denne ut fra tjenesten i Altinn. Du må logge deg inn i Altinn. Her får du utskrift av opplysningene hittil i år eller per måned, og posthenvisning til skattemeldingen.

Fant du det du lette etter?

Maks 255 tegn. Kun tall og bokstaver.