Skjema A06
Avstemmingsinformasjon (A06)
Avstemmingsrapporten oppsummerer opplysningene du har sendt inn i a-meldingen for en eller flere perioder.
Vil du hjelpe oss å gjøre avstemmingsrapporten enklere?
A-ordningen ønsker å forbedre avstemmingsrapport (A06). Vi ønsker å snakke med deg som bruker denne rapporten i dag, slik at vi kan lære av dine erfaringer. Les mer om hvordan du kan hjelpe oss.
Om denne tjenesten
Bruk skjemaet for å bestille en avstemmingsrapport med oversikt over hvilke opplysninger du har sendt inn i en eller flere a-meldinger.
Oppgi år og måneder rapporten skal gjelde for.
Etter at du har bestilt, sendes «A07 a-melding avstemming» til «Innboks».
Alle som har sendt a-melding kan bestille avstemmingsrapport.
For å bestille trenger du en av disse rollene i Altinn:
- Utfyller/Innsender
- Regnskapsfører med signeringsrettighet
- Regnskapsfører uten signeringsrettighet
- Regnskapsfører lønn
- Ansvarlig revisor
- Revisormedarbeider
- Kontaktperson NUF
Her finner du mer informasjon og en oversikt over alle Altinn-rollene
Du kan se hvilke roller du har for en aktør på siden Profil. Mangler du rettigheter, må du få noen som har rollen til å delegere den til deg.
Hvis du er ukjent med rapportering i Altinn, gå til hjelpesidene.
Avstemmingsrapporten inneholder opplysninger om:
- arbeidsgiveravgift
- forskuddstrekk
- inntektsopplysninger per virksomhet du har sendt a-melding for
- innmeldt pensjonsinnretning (kun versjon 2.2 eller nyere)
Du kan også bestille opplysninger per inntektsmottaker om:
- arbeidsforhold
- inntekter
- fradrag
- forskuddstrekk
Bestiller du rapport for én måned, får du i tillegg oversikt over arbeidsforholdsopplysninger.
Vær oppmerksom på at opplysninger om utleggstrekk ikke er med i rapporten.