Skjema A06

Avstemmingsinformasjon (A06)

Avstemmingsrapporten oppsummerer opplysningene du har sendt inn i a-meldingen for en eller flere perioder.

Vil du hjelpe oss å gjøre avstemmingsrapporten enklere?

A-ordningen ønsker å forbedre avstemmingsrapport (A06). Vi ønsker å snakke med deg som bruker denne rapporten i dag, slik at vi kan lære av dine erfaringer. Les mer om hvordan du kan hjelpe oss.

Om denne tjenesten

Bruk skjemaet for å bestille en avstemmingsrapport med oversikt over hvilke opplysninger du har sendt inn i en eller flere a-meldinger.

Oppgi år og måneder rapporten skal gjelde for.

Etter at du har bestilt, sendes «A07 a-melding avstemming» til «Innboks».

Alle som har sendt a-melding kan bestille avstemmingsrapport.

For å bestille trenger du en av disse rollene i Altinn:

  • Utfyller/Innsender
  • Regnskapsfører med signeringsrettighet
  • Regnskapsfører uten signeringsrettighet
  • Regnskapsfører lønn
  • Ansvarlig revisor
  • Revisormedarbeider
  • Kontaktperson NUF


Du kan se hvilke roller du har for en aktør på siden Profil. Mangler du rettigheter, må du få noen som har rollen til å delegere den til deg.

Hvis du er ukjent med rapportering i Altinn, gå til hjelpesidene.

Avstemmingsrapporten inneholder opplysninger om:

  • arbeidsgiveravgift
  • forskuddstrekk
  • inntektsopplysninger per virksomhet du har sendt a-melding for
  • innmeldt pensjonsinnretning (kun versjon 2.2 eller nyere) 

Du kan også bestille opplysninger per inntektsmottaker om:

  • arbeidsforhold
  • inntekter
  • fradrag
  • forskuddstrekk

Bestiller du rapport for én måned, får du i tillegg oversikt over arbeidsforholdsopplysninger.

Vær oppmerksom på at opplysninger om utleggstrekk ikke er med i rapporten.