Important information

This page is not available in English.

Kontakt oss om deling av data

Du kan få hjelp til å få tilgang til tjenestene våre eller hjelp til faglige eller tekniske spørsmål. Du må representere en virksomhet for å ta kontakt.

Hvis du har spørsmål kan du logge deg inn for å sende en henvendelse til brukerstøtte. Tilhører du et segment, kan du ta kontakt med segmentansvarlig.

The managing director of the enterprise must create a user administration role

Your enterprise must create a user administration role. The user administrator role is created when the managing director of the enterprise or others with the Altinn role Limited signing rights delegates the necessary rights on behalf of the enterprise in Altinn. The user administrator can control who has the right to register enquiries with the Tax Administration.

See how to give access via Altinn (PDF) - in Norwegian only.

Giving users access to the user support tool

Once the user administrator has been established, this person can give access to anyone in your enterprise or relevant system providers that need to register cases on behalf of the enterprise. Login to the user administration is via MinID. Registered users can then log in to the user support tool and register new cases or follow up on existing enquiries.

See how to add users (PDF) - in Norwegian only.

Skatteetaten oppretter felles delingstjenester for virksomheter i samme segmenter.

Segmentsamarbeidene forenkler samarbeidet og effektiviserer prosessen for deg, og for oss. Gruppen koordineres av en segmentansvarlig som opptrer som en representant for gruppen i dialogen med Skatteetaten.

Er du en del av finans, kommuner, helse eller kraftbransjen, må du kontakte segmentansvarlig.

 

Check the operational status

You’ll find information about the operational status of the Tax Administration’s and the National Population Register’s services. You can also subscribe to operational notices.