Viktig informasjon
Delar av dette innhaldet er ikkje tilgjengeleg på nynorsk enno.
Legg til og fjern personer som kan bruke brukerstøttetjenesten
Her får du informasjon om hvordan du på vegne av en virksomhet kan gi deg selv og andre tilgang til brukerstøttetjenesten for bruk av Skatteetatens opplysninger.
Dette må til for å opprette en brukerkonto i brukerstøttetjenesten:
- Din virksomhet må velge en person som har ansvar for å opprette og endre brukere til tjenesten. Personen som skal administrere brukere må ha Altinn-rollen Begrenset signeringsrett.
- Den personen som har ansvar for dette kan registrere brukere i et brukeradministrasjonsverktøy.
Få tilgang til brukeradministrasjonsverktøyet
For at du skal kunne administrere hvem i din virksomhet som skal ha tilgang til brukerstøttetjenesten, må du ha riktige roller i Altinn.
Legge til brukere ved hjelp av brukeradministrasjonsverktøyet
Når du har tilgang til brukeradminsistrasjonsverktøyet kan du administrere hvem i din virksomhet som kan sende henvendelser til Skatteetaten via brukerstøttetjenesten.