Viktig informasjon

Delar av dette innhaldet er ikkje tilgjengeleg på nynorsk enno.

Kontakt oss om deling av data

Dersom du har behov for å komme i kontakt med oss om deling av data, kan du gjøre det her. Du kan få hjelp til å få tilgang til tjenestene våre eller hjelp til faglige eller tekniske spørsmål. Du må representere en virksomhet for å ta kontakt.

Brukerstøtteverktøy

Hvis du har tilgang til delingstjenestene våre, skal du bruke vårt verktøy for brukerstøtte for å sende din henvendelse.

 

For å få tilgang til brukerstøtte må virksomheten din ha tilgang til én eller flere av Skatteetatens delingstjenester. Deretter kan brukere legges til i løsningen.

Lederen for virksomheten opprette en brukeradministrator

Din virksomhet må opprette en brukeradministrator. Brukeradministratoren opprettes ved at leder for virksomheten eller andre med Altinn-rollen Begrenset signeringsrett delegerer nødvendige rettigheter på vegne av virksomheten i Altinn. Brukeradministratoren er den som kan administrere hvilke personer som kan registrere henvendelser til Skatteetaten.

Se hvordan du gir tilgang via Altinn (PDF)

Legge til brukere til innlogget brukerstøtte

Etter at brukeradministrator er etablert kan personen opprette tilgang til alle i din virksomhet, eller hos eventuell systemleverandør, som skal registrere saker på vegne av virksomheten. Pålogging til brukeradministrasjon skjer ved hjelp av MinID. Registrerte brukere kan deretter logge inn i verktøyet for brukerstøtte og registrere nye saker eller følge opp eksisterende henvendelser.

Se hvordan du legger til brukere (PDF)

Åpne brukeradministrasjonsverktøyet:

Legg til eller endre brukere

 

Sjekk våre GitHub-sider

Du kan finne mer informasjon om feilmeldinger eller oppdateringer av tjenestene våre på GitHub sidene for Folkeregisteret eller Inntekt, skatt og avgift.

Er du med i et segment skal du henvende deg dit

Er du en del av finans, kommuner, helse eller kraftbransjen, må du ta kontakt med din segmentansvarlig.

Lurer du fortsatt på noe

Vi hjelper deg gjerne. For at du skal få best mulig hjelp må vi vite litt om hva du trenger hjelp til.