This page is not available in English.
Skattemelding
Skatteetaten utvider brukerstøttetjenesten for eksterne API-konsumenter - skattemeldingen
Du kan nå sende spørsmål og melde feil for skattemelding i brukerstøttetjenesten. Du får også oversikt over status på sakene du har meldt inn.
Hvem tjenesten er for
Tjenesten er for eksterne som har teknisk grensesnitt mot Skatteetatens API:
- sluttbrukersystemleverandører og andre som utvikler løsninger for brukere
- konsumenter av Folkeregisteret
- offentlige etater og andre som har hjemmel til å hente data fra Skatteetaten
I samme brukerstøttetjeneste kan du også søke om tilgang til innrapporteringstjenester.
Du må ha tilgang til brukerstøttetjenesten for å sende henvendelser.
Manglende tilgang
Hvis du ikke har tilgang, må en person med lederrolle i din organisasjon (for eksempel daglig leder, styreleder, bestyrende reder, innehaver eller hovedadministrator i Altinn) delegere rettigheter til de brukerne som skal ha tilgang.
Har du allerede sendt henvendelse på e-post eller andre kanaler? Du trenger ikke sende henvendelsen på nytt. Vi svarer i den kanalen du opprinnelig kontaktet oss.
Vi faser ut e-postadresser for tekniske henvendelser
E-postadressen [email protected] vil bli avviklet ved nyttår, og vi ber dere allerede nå benytte de nye skjemaene i brukerstøttetjenesten ved henvendelser til oss.
Henvendelser som sendes til gammel e-post etter 12. desember vil ikke bli besvart.
Vi gjør ikke endringer på eksisterende Slack-kanaler.