This page is not available in English.
Tredjepartsopplysninger
Skatteetaten utvider brukerstøttetjenesten for tredjepartsopplysninger
Du kan nå sende spørsmål og melde feil for tredjepartsopplysninger i brukerstøttetjenesten. Du får også oversikt over status på sakene du har meldt inn.
Hvem tjenesten er for
Tjenesten er for eksterne som har teknisk grensesnitt mot Skatteetatens API:
- sluttbrukersystemleverandører og andre som utvikler løsninger for brukere
- konsumenter av Folkeregisteret
- offentlige etater og andre som har hjemmel til å hente data fra Skatteetaten
I samme brukerstøttetjeneste kan du også søke om tilgang til innrapporteringstjenester.
Du må ha tilgang til brukerstøttetjenesten for å sende henvendelser.
Manglende tilgang
Hvis du ikke har tilgang, må en person med lederrolle i din organisasjon (for eksempel daglig leder, styreleder, bestyrende reder, innehaver eller hovedadministrator i Altinn) delegere rettigheter til de brukerne som skal ha tilgang.
Har du allerede sendt henvendelse på e-post eller andre kanaler? Du trenger ikke sende henvendelsen på nytt. Vi svarer i den kanalen du opprinnelig kontaktet oss.
Vi faser ut e-postadresser for tekniske henvendelser
På sikt faser vi ut systemleverandørenes bruk av fellesepostkasser på tjenestene og som er opprettet i tilknytning til prosjekter, som overgangen fra Altinn II til Altinn 3. Vi ber dere allerede nå om å bruke de nye skjemaene i brukerstøttetjenesten for henvendelser om API'er for tredjepartsopplysninger.
Vi gjør ikke endringer på eksisterende Slack-kanaler.