The tax deduction card - for end-user systems
Latest updates
-
Her kan du søke om tilgang til tjenester for innrapportering til Skatteetaten
- 08 October 2025
- Alle
Skatteetaten har laget et eget skjema som sluttbrukersystemleverandører og andre som skal integrere seg mot Skatteetatens innrapporteringstjenester kan bruke for å søke om tilgang til API-ene i test og produksjon (tilgang til scope).
-
Bruksvilkår for tilgang til Skatteetatens eksterne tjenester
- 08 October 2025
- Alle
Som en del av omleggingen fra Altinn II til Altinn 3 har Skatteetaten etablert bruksvilkår for sluttbrukersystemer og andre eksterne som skal integrere seg mot Skatteetatens eksterne tjenester (API).
-
Test av nye API-er for henting av skattekort
- 18 September 2025
- Skattekort til arbeidsgiver
Det er nå klart til test av nye API-er for henting av skattekort
-
Test av gammel løsning
- 28 August 2025
- Skattekort til arbeidsgiver
Nye testpersoner i testmiljøet
-
Status nye API for henting av skattekort - forsinkelse
- 28 August 2025
- Skattekort til arbeidsgiver
Technical documentation
You’ll find technical documentation for the tax deduction card service for employers, information on how to test your system, and other useful tips here.
We’re working with the migration of the tax deduction card service for employers from Altinn to separate forms and API solutions. Read more about the migration of the Tax Administration’s services from Altinn to Skatteetaten.no.
During a transition period, you’ll find two different solutions for the tax deduction card service for employers via an end-user system:
The Tax Administration is developing a new API for providing tax deduction cards to employers. You can find more information about this at GitHub:
Tax deduction cards for employers (GitHub)
Please note that the documentation about the migrated services is under development and is updated continuously.
Here you’ll find copies of the documentation that was located in the end-user system portal at Altinndigital:
- forespoerselomskattekorttilarbeidsgiver_v2.0.xsd
- eksempel_forespoerselomskattekorttilarbeidsgiver.xml
- skattekorttilarbeidsgiver_v3.0.xsd
- utvidelseavtrekktabellene2025.pptx
To integrate the system with the Altinn form you’ll need an XSD that’s found at the Register of Reporting Obligations of Enterprises (Brønnøysundregistrene).
Questions and answers
Les spørsmål og svar om skattekort til arbeidsgiver (DOC) - in Norwegian only
Test
Operational status and planned changes
Here you will find information about the operational status of the Tax Administration’s and the National Population Register’s services. You can also subscribe to operational notices.
Need help?
Please contact us by email if you need professional or technical assistance related to the integration with the tax deduction card service for employers.
Email: [email protected]
In case of other enquiries, please contact us in the usual way.
Send oss en henvendelse her hvis du skal bestille tilgang til en ny tjeneste:
Dette må til for å opprette brukerkonto:
- Din virksomhet må etablere en brukeradministrator.
- Brukeradministrator må opprette brukere i brukeradministrasjonsverktøyet.
Legg til og fjern personer som kan benytte seg av brukerstøtte