Nytt skattekort 2024

Nå kan du hente skattekortene for dine ansatte

Skjema RF-1307

Bestill skattekort uten lønnssystem

Representerer du en organisasjon eller er personlig arbeidsgiver, kan du bestille elektronisk skattekort for ansatte uten å bruke lønnssystem.

Logg inn og lever RF-1307:

Bestill skattekort uten lønnssystem
  • Du får tilgang til skattekortene innen 30 minutter i "Innboksen" i Altinn.
  • Organisasjoner kan hente skattekort for opptil 10 ansatte av gangen. Har du flere ansatte, kan du hente skattekort i flere omganger.
  • Er du personlig arbeidsgiver og skal engasjere privatpersoner for arbeid hjemme eller på fritidseiendommen, kan du hente skattekort for opptil 4 ansatte.
  • Når en av dine ansatte endrer skattekort, vil vi sende melding til din innboks i Altinn. Endringene hentes ved å krysse av for Hente endringer og sende inn skjema. Du mottar da alle skattekort som er endret siden siste forespørsel. Du kan også velge å hente endringer fra en bestemt dato.
Du kan bruke skattekort for 2023 på lønnskjøringen i januar 2024.

Ordningen er ikke synkronisert med NAVs Aa-register

Ordningen med elektronisk skattekort er ikke synkronisert med NAVs Aa-register. Registrering/manglende registrering i Aa-registeret har derfor ikke betydning for innhenting av elektronisk skattekort.