Kontakt oss
Lurer du på noe, er du velkommen til å ta kontakt med oss.
Åpningstiden vår er 09:00–15:00 alle hverdager.
Nå lurer mange på dette
Vi sender ut skatteoppgjør så snart det er klart. Alle får skatteoppgjøret sitt før 1. desember.
Vi kan dessverre ikke svare på akkurat når du får ditt skatteoppgjør, men du får beskjed når ditt er klart.
Hvis du har fått restskatt, vil du motta en faktura med betalingsinformasjon i god tid før forfallsfristen. Du kan også velge å betale hele eller deler av restskatten før du får faktura. Logg inn på Min side for å se oversikt over dine krav og betalinger. Der finner du også betalingsinformasjon.
Har du fått restskatt, er det vanligvis fordi det har blitt trukket for lite skatt i løpet av året. For å unngå restskatt til neste år, bør du sjekke tallene i skattekortet for 2024. Du må endre skattekortet hvis tallene er feil.
Har du fått skattemelding for næringsdrivende, må du levere den. Selv om du har avsluttet næringsvirksomheten eller ikke hatt omsetning, må du fortsatt levere
Har du ikke levert innen fristen, må du levere skattemeldingen så raskt som mulig.
Chat med oss
Du kan skrive til chat-roboten vår. I åpningstiden kan du be om å snakke med en veileder.
Ring oss
Hovednummeret vårt er 800 80 000.
Det er gratis å ringe dette nummeret.
Når du ringer oss på 800 80 000, gir vi deg noen tastevalg. Du trenger ikke vente til alle talemeldingene er lest opp før du trykker deg videre.
1 Skattemelding, skatteoppgjør og andre skattespørsmål
1-1 Privatperson
1-2 Personlig næringsdrivende
1-3 Aksjeselskap og andre virksomheter
1-4 Revisor, regnskapsfører, rådgiver eller advokat
2 Skattekort og forskuddsskatt
3 Flytting, ekteskap, navn og andre folkeregisterspørsmål
4 A-ordningen
5 Merverdiavgift
6 Kjøretøy, omregistreringsavgift, vektårsavgift, vrakpant, tollkreditt og andre særavgifter
Fra utlandet ringer du +47 22 07 70 00.
Når du ringer oss fra utlandet, gjelder egne priser.
For bidragskrav og andre krav fra Nav, Helfo og Garantikassen for fiskere, ringer du 21 05 11 00.
Skriv til oss
Hvis du må kontakte oss skriftlig, må du logge deg inn. Du kan ikke sende e-post til oss.
Hvis du skal sende oss brev i posten, bruker du adressen:
Skatteetaten
Postboks 9200 Grønland
0134 Oslo
Skal du sende oss noe, må du logge deg inn og sende en melding i Altinn:
Postadresse
Hvis du skal sende oss noe på papir, send det til:
Innkrevingssentralen for bidrag og tilbakebetalingskrav
9917 Kirkenes
Besøk oss
Du må bestille time. Du kan bare bestille time for tjenester som krever personlig oppmøte.
Hvis du skal møte opp hos oss, kan du se oversikten over skattekontor for å finne ditt nærmeste:
Innkrevingssentralen for bidrag og tilbakebetalingskrav (tidligere NAV innkreving)
Registerinfo (Serviceenhet for byggenæringen)
Sekretariatet for Skatteklagenemnda
Servicesenter for utenlandske arbeidstakere (SUA)
Skatteinnkreving kildeskatt pensjon
Saksbehandlingstider
Vi behandler din henvendelse eller søknad så raskt som mulig.
Bestill attest
Det kan være mange grunner til at du trenger en attest eller utskrift. Ved å svare på noen raske spørsmål, får du hjelp til å bestille riktig attest for ditt behov.
Klage til Skatteetaten
Hvordan du skal gå frem for å klage, avhenger av hva du skal klage på. I mange tilfeller kan du nå endre selv i stedet for å klage.