Varslingsfunksjonalitet på SMS/epost når ansatte endrer skattekort, er inntil videre skrudd av. Melding sendes til innboksen i Altinn. Sjekk om noen av dine ansatte har endret skattekort før du utbetaler lønn.

Bestill skattekort uten lønnssystem

Representerer du en organisasjon eller er personlig arbeidsgiver, kan du bestille elektronisk skattekort for ansatte uten å bruke lønnssystem.

Logg inn og lever RF-1307:

Bestill skattekort uten lønnssystem
  • Du får tilgang til skattekortene innen 30 minutter i "Innboksen" i Altinn.
  • Organisasjoner kan hente skattekort for opptil 10 ansatte av gangen. Har du flere ansatte, kan du hente skattekort i flere omganger.
  • Er du personlig arbeidsgiver og skal engasjere privatpersoner for arbeid hjemme eller på fritidseiendommen, kan du hente skattekort for opptil 4 ansatte.
  • Når en av dine ansatte endrer skattekort, vil vi sende melding til din innboks i Altinn. Endringene hentes ved å krysse av for Hente endringer og sende inn skjema. Du mottar da alle skattekort som er endret siden siste forespørsel. Du kan også velge å hente endringer fra en bestemt dato.

Du kan bruke skattekort for 2017 på lønnskjøringen i januar 2018.

Nytt format på skattekortet for 2018

Skattekortets innhold og hvordan de ulike lønnssystemene henter skattekortdata.

Slik trekker du riktig skatt: Se vår guide.

Ordningen er ikke synkronisert med NAVs Aa-register

Ordningen med elektronisk skattekort er ikke synkronisert med NAVs Aa-register. Registrering/manglende registrering i Aa-registeret har derfor ikke betydning for innhenting av elektronisk skattekort.

footer/desktop/standard