Det du ser på denne siden er en test-versjon. Denne er under arbeid, og testes og kvalitetssikres nå internt i Skatteetaten.
Delar av dette innhaldet er ikkje tilgjengeleg på nynorsk enno.
Undersøkelser
Skatteetaten ønsker å lære og videreutvikle seg og derfor lager vi mange fine undersøkelser. Disse finner du på denne siden.
Hvordan brukerne som ringer inn opplever veiledningen de får
Har du fått en SMS med spørsmål om hvordan du opplevde hjelpen på telefon?
Vi i Skatteetaten ønsker å vite hvordan brukerne opplever veiledningen de har fått på telefon. Denne kunnskapen er viktig for at vi skal kunne forbedre veiledningen vi gir. Derfor får et tilfeldig utvalg av innringere en SMS med mulighet til å svare på noen få spørsmål om opplevelsen sin.
Det er frivillig å svare på undersøkelsen.
Ansvarlig for undersøkelsen
SMS-undersøkelsen blir sendt ut gjennom vår databehandler Puzzel sitt system (Puzzel Customer Insight). Skatteetaten er ansvarlig for personopplysningene som blir behandlet i undersøkelsen.
Svarene du gir blir anonymisert
Telefonnummeret ditt vil være knyttet til svarene du gir i undersøkelsen. Noen deltakere vil også få muligheten til å svare i et åpent tekstfelt. Hvis det gjelder deg, oppfordres du til å kun svare på spørsmålet og ikke dele personopplysninger. Derfor vil det være begrensning på antall tegn og hva du kan skrive inn (for eksempel kan ikke fødselsnummer skrives i feltet). Svarene vil også manuelt vaskes for eventuelle personopplysninger i etterkant.
Alle resultater anonymiseres før de lagres og analyseres på Skatteetatens interne og lukkede servere. Når svarene er anonymisert slettes alle andre personopplysninger som er samlet inn (for eksempel telefonnummer). Det kan ta opptil 30 dager.
Resultatet i undersøkelsen vil ikke identifisere enkeltpersoner.
Dine rettigheter og klagemulighet
Så lenge du kan identifiseres i datamaterialet, har du rett til å be om innsyn i dataene Skatteetaten behandler om deg, be om at dataene blir rettet eller slettet, og til å protestere mot behandlingen.
Hvis du ikke er fornøyd med hvordan Skatteetaten behandler dine personopplysninger, eller du mener at behandlingen strider med personvernreglene, kan du klage på behandlingen til Datatilsynet. Du finner informasjon om hvordan du klager til Datatilsynet på Datatilsynets nettsider.
Personvernombudet i Skatteetaten kan kontaktes for å få hjelp.
Kontakt oss
Har du spørsmål om undersøkelsen eller ønsker å se, rette eller slette personopplysningene vi behandler om deg, kan du kontakt Nikolai Vike eller vårt personvernombud.