Tjenestene for betaling og betalingsavtaler er ikke tilgjengelige fra 31. desember kl. 12:00 til 5. januar kl. 10:00

1. januar 2026 får vi ny lov om innkreving, og flere innkrevingsmyndigheter slås sammen til én, Innkrevingsmyndigheten. Derfor bygger vi om og oppdaterer nettsidene fra 1. januar og noen dager framover.

Viktig informasjon

Delar av dette innhaldet er ikkje tilgjengeleg på nynorsk enno.

Klage på krav fra NAV, Helfo og Garantikassen

Du kan klage på saksbehandlingen og avgjørelsene våre om innkrevingsprosessen eller innbetalingen av kravet.

Spørsmål om krav fra NAV

Har du spørsmål om hvorfor og hvordan kravet ditt er oppstått, må du den som har fastsatt kravet, det vil si NAV, Helfo eller Garantikassen for fiskere.

Har du spørsmål om selve innkrevingsprosessen eller innbetalingen av kravet, må du henvende deg til Innkrevingssentralen for bidrag og tilbakebetalingskrav i Skatteetaten. 

Velg riktig klageskjema i Altinn

På papir

Dersom du ikke ønsker å logge inn og sende elektronisk klage i Altinn, kan du i stedet sende skriftlig klage til:

Innkrevingssentralen for bidrag og tilbakebetalingskrav
9917 Kirkenes

Klagen skal vere skriftleg og må innehalde

  • kva du klagar på – til dømes trekk, saksbehandlinga, innkrevjinga eller skattemotrekning. Merk: Bedrifter og organisasjonar kan berre be om at det blir sett av pengar til livsopphald dersom bedrifta er eit enkeltpersonføretak.
  • ei forklaring på kvifor du klagar
  • kva du vil oppnå med klagen – til dømes at vi stansar trekk eller motreknar
  • underskrift (fysisk eller elektronisk)
  • relevant dokumentasjon

Innkrevjinga held fram til klagen er behandla

Merk at klagen din vanlegvis ikkje fører til at vi stansar innkrevjinga av kravet.

Fristar for å klage på avgjerslene våre

Klagefristane kan variere frå sak til sak. Du finn klagefristen som gjeld i saka di i breva frå oss.