Delar av dette innhaldet er ikkje tilgjengeleg på nynorsk enno.
Tredjepartsopplysninger
Ekstra hjelp og oppfølging ved overgangen til ny løsning for innlevering av tredjepartsopplysninger
Vi er veldig fornøyde med at flere har tilpasset og testet ut de nye løsningene for maskinell innlevering av tredjepartsopplysninger og at flere også ønsker å gjøre en verifikasjon av sine integrasjoner ved å levere i produksjon før den offisielle rapporteringsperioden starter i januar.
For aktørene som skal verifisere sine innleveringer i produksjon, vil APIene tilgjengeliggjøres fra den 10. desember, samtidig som det åpnes opp for innlevering av inntektsåret 2025. Påmelding for verifisering sendes til: [email protected]
For å kunne bistå dere med overgangen til nye løsninger, har vi sikret oss ekstra kapasitet på teknisk side. Dette er et tilbud som vi kan tilby nå, fordi vi har et prosjekt som reetablerer etatens tjenester, samt tilpasser våre løsninger til Altinn 3.
Vår primærkanal for teknisk bistand, spørsmål og svar er Slack i prosjektperioden: Meld deg på Slack her (avsluttes i juni 2026). I denne kanalen er både tekniske ressurser fra Altinn og Skatteetaten tilgjengelige for å svare ut spørsmål om overgangen, f.eks Maskinporten, Systembruker, samt Skatteetatens nye API for innlevering av Aksjonærregisteroppgaven og tredjepartsopplysninger.