Viktig informasjon

Delar av dette innhaldet er ikkje tilgjengeleg på nynorsk enno.

Skattekort – for sluttbrukersystemer

Informasjon for systemleverandører med integrasjon for å sende inn skattekort til arbeidsgiver.

Siste oppdateringer

Teknisk dokumentasjon

Teknisk dokumentasjon for skattekort til arbeidsgiver, informasjon om hvordan du kan teste systemet ditt, og andre nyttige tips, finner du her.

Vi jobber med å overføre skattekort til arbeidsgiver fra Altinn til egne skjema og API-løsninger. Les mer om at Skatteetatens tjenester flyttes fra Altinn til Skatteetaten.

I en overgangsperiode finnes det to ulike løsninger for å bestille skattekort til arbeidsgiver via sluttbrukersystem:

Skatteetaten jobber med et nytt API som skal tilby skattekort til arbeidsgivere. Det kommer mer informasjon om dette på GitHub:

Vær oppmerksom på at dokumentasjon på de reetablerte tjenestene er under utvikling og oppdateres fortløpende.

Her finner du kopi av dokumentasjon som lå i sluttbrukersystemportalen på Altinndigital:

For å integrere systemet mot Altinn-skjemaet trenger dere en XSD som ligger på sidene til Oppgaveregisteret (Brønnøysundregistrene).

Spørsmål og svar

Les spørsmål og svar om skattekort til arbeidsgiver (DOC)

Test

TENOR testpersoner (XLSX)

Driftsstatus og planlagte endringer

Du finner informasjon om driftsstatus for Skatteetaten og Folkeregisteret sine tjenester. Du kan også abonnere på driftsvarsler.

Trenger du hjelp?

Trenger du faglig eller teknisk brukerstøtte knyttet til integrasjon mot skattekort for arbeidsgivere kan du kontakte oss på e-post.

E-post: [email protected]

For andre henvendelser må du kontakte oss på vanlig måte.