Slik legger du til vedlegg

Du kan legge ved både skjema og egne filer som vedlegg til den elektroniske skattemeldingen.

Skatteetaten ønsker i utgangspunktet at du oppretter dine RF-skjema i Altinn som en del av din elektroniske skattemelding.

Legg ved et skjema fra Altinn

  1. Når du skal legge til et skjema som vedlegg, velger du fanen "Vedlegg".
  2. Marker ønsket skjema i nedtrekksmenyen og klikk på "Legg til". Du vil nå få opp skjemaet og kan starte utfyllingen.
  3. Skjema sendes automatisk inn sammen med skattemeldingen.
Arkfane på toppen som heter Vedlegg. Det er en nedtrekksliste med ledetekst Legg til vedleggsskjema for å velge skjema. Knapp ved siden av med teksten Legg til.

 

Legg ved en fil fra egen datamaskin

Hvis det ikke er mulig å levere skjema som beskrevet over kan du legge ved en fil fra egen datamaskin. Husk å skrive hvilken post i skattemeldingen det gjelder. Er du usikker på om du må sende inn vedlegg, kontakt oss.

  1. For å legge til et filvedlegg, klikker du på fanen "Vedlegg"
  2. Klikk deretter på "Bla gjennom" (browse), velg ønsket fil fra datamaskinen din og
  3. Klikk "Legg til".
  4. Vedlegget sendes inn sammen med skattemeldingen din.
Arkfane på toppen som heter Vedlegg. Ved siden av feltet Filvedlegg, ligger det en knapp Bla gjennom for å hente fil. Ved siden av den er det en annen knapp med teksten Legg til. Den knappen er utilgjengelig frem til en fil er valgt.

Vær oppmerksom på at vedlegg som ikke er et skjema, kan føre til senere skatteoppgjør.

footer/desktop/standard