Aksjonærregisteroppgaven – for sluttbrukersystemer

Informasjon for systemleverandører med integrasjon mot aksjonærregisteroppgaven.

Siste oppdateringer

Teknisk dokumentasjon

Tilgang til teknisk dokumentasjon for aksjonærregisteroppgaven, informasjon om hvordan du kan teste systemet ditt, og andre nyttige tips, finner du her.

Vi jobber med å overføre rapportering av aksjonærregisteroppgaven fra Altinn til egne skjema og API-løsninger. Les mer om at Skatteetatens tjenester flyttes fra Altinn til Skatteetaten.

I en overgangsperiode finnes det to ulike løsninger for innsending av aksjonærregisteroppgaven via sluttbrukersystem:

Her finner du informasjon om integrasjon mot Skatteetatens API for innsending av aksjonærregisteroppgaven:

Dette er den nye tjenesten for innrapportering av aksjonærregisteroppgaven (RF-1086).

Vær oppmerksom på at dokumentasjon på de reetablerte tjenestene er under utvikling og oppdateres fortløpende.

Her finner du kodelister, utgavekoder og de siste nyhetssaker for dagens altinn2 løsning. Dette innholdet er kopiert fra den gamle informasjonsplattformen på Altinn digitalisering.

Last ned:

Nb! Teknisk spesifikasjon som ligger her, gjelder altinn2 løsningen som vil bli erstattet av en ny API-løsning. Altinn2 løsningen saneres juni 2026.

Driftsstatus og planlagte endringer

Du finner informasjon om driftsstatus for Skatteetaten og Folkeregisteret sine tjenester. Du kan også abonnere på driftsvarsler.

Trenger du hjelp?

Send oss en henvendelse her hvis du har spørsmål knyttet til en tjeneste, eller skal bestille tilgang til en ny tjeneste:


Dette må til for å opprette brukerkonto:

  1. Din virksomhet må etablere en brukeradministrator.
  2. Brukeradministrator må opprette brukere i brukeradministrasjonsverktøyet.

 

For teknisk brukerstøtte på ny løsning kan du i en overgangsfase bruke denne: [email protected]

Brukerstøtte for gammel løsning (via altinn2) og faglig brukerstøtte:
E-post: [email protected]

For andre henvendelser må du kontakte oss på vanlig måte.