Legg til og fjern personer som kan benytte seg av brukerstøtte for bruk av Skatteetatens opplysninger

Her får du informasjon om hvordan du på vegne av en virksomhet kan gi deg selv og andre tilgang til brukerstøttetjenesten for bruk av Skatteetatens opplysninger.

Dette må til for å opprette brukerkonto:

  • Din virksomhet må ha tilgang til én eller flere av Skatteetatens delingstjenester.
  • Din virksomhet må etablere en brukeradministrator. Personen som skal etablere en brukeradministrator må ha Altinn-rollen Begrenset signeringsrett.
  • Brukeradministrator må opprette brukere i brukeradministrasjonsløsningen.

Få tilgang til brukeradministrasjonsverktøyet

For at du skal kunne administrere (legge til og fjerne) hvem i din virksomhet som skal ha tilgang til brukerstøttetjenesten for bruk av Skatteetatens opplysninger, må du ha riktige roller i Altinn.

Se hvordan du får tilgang til brukeradministrasjonsverktøyet via Altinn (PDF)

Legge til brukere ved hjelp av brukeradministrasjonsverktøyet

Når du har tilgang til brukeradminsistrasjonsverktøyet kan du administrere hvem i din virksomhet som skal ha tilgang til brukerstøttetjenesten for bruk av Skatteetatens opplysninger

Se hvordan du kan legge til brukere i brukeradministrasjonsverktøyet (PDF)

Åpne brukeradministrasjonsverktøyet:

Legg til eller endre brukere