Skjema
Tredjepartsopplysninger - opsjoner i oppstartsselskap
Skjema for rapportering fra aksjeselskap som i inntektsåret har tildelt opsjoner til ansatte. Det skal gis opplysninger om hver ansatt som er tildelt og/eller har innløst opsjoner.
Påloggingsopplysninger
Pålogging er personlig, også når du representerer en virksomhet. Du behøver ditt fødselsnummer/brukernavn og passord for den påloggingsmetoden du ønsker å benytte.
Roller og rettigheter
Når du skal sende inn tredjepartsopplysninger, må du ha en rolle på vegne av virksomheten du skal rapportere for. For å logge inn på Skatteetaten.no må du ha et norsk fødselsnummer eller D-nummer.
For å fylle ut og sende inn skjemaet trenger du en aven av disse rollene:
- Ansvarlig revisor
- Begrenset signeringsrett
- Regnskapsfører med signeringsrett
- Regnskapsfører uten signeringsrett
- Regnskapsmedarbeider
- Revisormedarbeider
- Utfyller/innsender
For Norskregistrert utenlandsk foretak (NUF), vil det i tillegg være mulig å fylle ut og sende inn for de med Enhetsregisterrolle Kontaktperson NUF.
Etter innsendingen
Når du sender inn skjemaet mottar du en kvittering fra Skatteetaten i innboksen. Kvitteringen er kun en bekreftelse på at oppgavene er sendt.
Når opplysningene er mottatt og registrert får du i tillegg en tilbakemelding fra Skatteetaten i innboksen. Her kan du se status på leveransen, lese tilbakemeldinger og korrigere eventuelle feil.