Administrer tilganger til brukerstøttetjenesten
Her får du informasjon om hvordan du på vegne av en virksomhet kan gi deg selv og andre tilgang til brukerstøttetjenesten for bruk av Skatteetatens opplysninger.
Dette må til for å opprette en brukerkonto i brukerstøttetjenesten:
Få tilgang til brukeradministrasjonsverktøyet
Din virksomhet må velge en person som har ansvar for å opprette og endre brukere til tjenesten.
Daglig leder, styrets leder eller lignende for virksomheten vil automatisk ha tilgang til brukeradministrasjonsverktøyet. Hvis andre i virksomheten skal administrere brukere må leder gjøre følgende:
- Logge inn på Altinn.no
- Velge å representere virksomheten
- Delegere rollen "Brukeradministrasjon – brukerstøtte for bruk av Skatteetatens opplysninger" til den/de som skal administrere brukere
Legge til brukere ved hjelp av brukeradministrasjonsverktøyet
Når du har tilgang til brukeradminsistrasjonsverktøyet kan du administrere hvem i din virksomhet som kan sende henvendelser til Skatteetaten via brukerstøttetjenesten.