Delar av dette innhaldet er ikkje tilgjengeleg på nynorsk enno.
Krav og betalinger - for sluttbrukersystemer
Informasjon til systemleverandører med integrasjon mot krav og betalinger.
Siste oppdateringer
-
Her kan du søke om tilgang til tjenester for innrapportering til Skatteetaten
- 08.10.2025
- Alle
Skatteetaten har laget et eget skjema som sluttbrukersystemleverandører og andre som skal integrere seg mot Skatteetatens innrapporteringstjenester kan bruke for å søke om tilgang til API-ene i test og produksjon (tilgang til scope).
-
Bruksvilkår for tilgang til Skatteetatens eksterne tjenester
- 08.10.2025
- Alle
Som en del av omleggingen fra Altinn II til Altinn 3 har Skatteetaten etablert bruksvilkår for sluttbrukersystemer og andre eksterne som skal integrere seg mot Skatteetatens eksterne tjenester (API).
-
Velkommen til våre nye sider for leverandører av sluttbrukersystemer
- 07.04.2025
- Alle
Altinndigital blir avviklet 1. juni 2025. Informasjonen du tidligere fant der, har blitt flyttet over hit.
Teknisk dokumentasjon
Tilgang til teknisk dokumentasjon for krav- og betalingstjenesten, informasjon om hvordan du kan teste systemet ditt, og andre nyttige tips, finner du her.
Driftsstatus og planlagte endringer
Du finner informasjon om driftsstatus for Skatteetaten og Folkeregisteret sine tjenester. Du kan også abonnere på driftsvarsler.
Trenger du hjelp?
Trenger du faglig eller teknisk brukerstøtte knyttet til integrasjon mot krav og betalinger kan du kontakte oss på e-post.
E-post: [email protected]