Skjema RF-1269

Foretak som bruker IFRS eller forenklet IFRS

RF-1269 skal leveres som vedlegg til skattemeldingen eller selskapsmeldingen av foretak som utarbeider årsregnskapet etter IFRS eller forenklet IFRS. Noen foretak bruker disse internasjonale regnskapsstandardene i stedet for regnskapslovens alminnelige regler.

Utsatt frist

Leveringsfristen for skattemelding for 2019 for næringsdrivende og selskaper utsettes fra 31. mai til 31. august. Det er ikke mulig å søke om ytterlig utsettelse. Vi oppfordrer likevel til å rapportere pliktige opplysninger så tidlig som mulig.

Ektefeller til de som har utsatt frist har samme frist. Det samme gjelder deltakere i selskap med deltakerfastsetting.

Næringsdrivende og aksjeselskap må logge inn og levere skattemeldingen og alle skjema elektronisk.

Næringsdrivende og selskaper kan bruke papirskjemaet til forberedelser og som støtte ved utfylling.

 

Hjelp til utfylling

Du finner hjelp til utfylling inne i skjemaet.

Skjema på papir

Tidligere års skjema og rettledning

Du kan bruke de eldre utgavene som støtte dersom du trenger å endre noe i tidligere innsendte skattemeldinger.

Skattemeldingen for lønnsmottakere/pensjonister og skattemeldingen for enkeltpersonforetak med vedleggsskjema for 2017 og 2018 kan du fortsatt endre og levere på nytt hvis du oppdager feil eller har mottatt nye eller forsinkede oppgaver. 

Oppdager du feil eller mangler skal du sende inn et nytt fullstendig oppgavesett for tidligere år. Det er ikke tilstrekkelig å sende inn korrigerte enkeltskjema. Logg inn her for sende inn et nytt fullstendig oppgavesett:

Slik korrigerer du

Du sender inn et nytt fullstendig oppgavesett fra ditt fagsystem via Altinn. Hvis endringene skal gjøres direkte i Altinn, finner du tidligere innsendte oppgavesett i "Arkiv" i Altinn. Velg "Lag ny kopi" og korriger aktuelle skjema. Signer og send alt inn på nytt. Du trenger ikke å informere Skatteetaten om at du har endret.