Skjema RF-1312
Registrering av nye opplysninger til oppgavegiverregisteret
Du kan bruke dette skjemaet til innmelding, utmelding og endring av kontaktinformasjon i Skatteetatens oppgavegiverregister for tredjepartsopplysninger.
Hvem er skjemaet for?
Alle virksomheter som leverer tredjepartsopplysninger eller grunnlagsdata kan benytte skjemaet. I skjemaet velger du hvilken ordning du vil melde virksomheten din inn i eller ut av, eller om du vil endre kontaktopplysningene for ordningen.
Skal du søke om godkjenning av rapportering av gaver eller tilskudd, skal du også bruke dette skjemaet. Med alternativet "Melde inn” kan du da registrere innmelding i ordningene "Gaver til organisasjoner" og "Tilskudd til vitenskapelig forskning og yrkesopplæring".
Les om vilkårene for innmelding for disse ordningene her:
Roller og rettigheter i Altinn
For å kunne sende inn skjemaet, må du ha tilgang på vegne av den virksomheten du representerer. Oversikt over dine roller og rettigheter finner du i din profil i Altinn.
For å fylle ut og sende inn skjemaet må du ha en av disse Altinn-rollene:
- Ansvarlig revisor
- Begrenset signeringsrett
- Regnskapsfører med signeringsrett
- Regnskapsfører uten signeringsrett
- Regnskapsmedarbeider
- Revisormedarbeider
- Utfyller/innsender
For Norskregistrert utenlandsk foretak (NUF), vil det i tillegg være mulig å fylle ut og sende inn for de med Enhetsregisterrolle Kontaktperson NUF.
Hvis du ikke har noen av disse rollene, må du kontakte daglig leder i virksomheten din, eller en person med tilgangstyringsrettigheter.
Kontakt Altinn brukerservice hvis du har problemer med roller og rettigheter.