Skjema

Dagsoppgjer eller månadsoppgjer for speditørar

Berre speditørar som fortollar varer på vegner av andre kan søkje om dagsoppgjer eller månadsoppgjer.

Kven kan søkje?

Det er berre speditørar som fortollar varer på vegner av andre som kan få dagsoppgjer eller månadsoppgjer.

Du kan ikkje søkje om månadsoppgjer utan løyve til å deklarere varer til fleire mottakarar på same deklarasjon (samlefortolling)

Dette løyvet må du få frå Tolletaten, og det må vere godkjent før de søkjer. Send inn løyvet saman med søknaden.

 

I tillegg må verksemda oppfylle dei følgjande vilkåra:

Verksemda må

  • vere registrert i Føretaksregisteret og i Meirverdiavgiftsregisteret
  • ha TVINN-tilgang etter gjennomført testperiode
  • vere kredittverdig – dersom de har redusert kredittverdigheit, kan de likevel søkje, så lengje de stiller med bankgaranti

Hvis virksomheten søker om dagsoppgjør eller månedsoppgjør for en underavdeling, er det hovedforetaket som skal sende søknaden. Vi gjør oppmerksom på at det kun helt unntaksvis innvilges dagsoppgjør eller månedsoppgjør for en underavdeling.

Utenlandske virksomheter kan også søke om dagsoppgjør eller månedsoppgjør.

For å kunne søke må virksomheten være registrert i et foretaksregister eller tilsvarende i det landet hvor virksomheten er etablert. Hvis virksomheten er registrert i Merverdiavgiftsregisteret med representant, kan dere søke om dispensasjon fra kravet om registrering i Foretaksregisteret. Det samme gjelder for foretak i EU/EØS som er direkte registrert i Merverdiavgiftsregisteret og som på grunn av definisjonen av «næringsvirksomhet» i Foretaksregisterloven ikke har en tilknytning til Norge.

Har dere en utenlandsk virksomhet og ønsker dagsoppgjør eller månedsoppgjør for en norsk filial (NUF), må søknaden fremsettes av det utenlandske hovedforetaket. Virksomheten kan bli bedt om å sende inn ulike former for dokumentasjon, som regnskap, skatteattest eller liknende. Dette gjelder både for behandling av søknaden, og underveis i kundeforholdet.

Har dere en virksomhet som er etablert i et EU/EØS-land som Norge ikke har avtale om innkrevingsbistand med, blir krav om sikkerhet satt som vilkår for innvilgelse. Dette gjelder også for virksomheter som er etablert i land utenfor EU/EØS, selv om det er inngått avtale om innkrevingsbistand med landet.

Utenlandske virksomheter kan ikke levere søknad via skatteetaten.no. Kontakt oss for å få tilsendt skjemaet for utenlandske virksomheter.

Slik søkjer du

Dersom du skal søkje om månadsoppgjer, må du laste opp løyvet til å deklarere varer til fleire mottakarar på same deklarasjon (samlefortolling) frå Tolletaten i søknaden.

Slik behandlar vi søknaden

Verksemda får kreditt for eit avgrensa beløp ut frå kva kredittbehov de har oppgitt i søknaden.

Når vi behandlar søknaden, legg vi også vekt på Skatteetaten sin generelle tillit til verksemda. Det vil seie betalingsvilje og betalingsevne, inndrivingsmoglegheiter og om verksemda har overhalde relevant regelverk. Det kan bli stilt krav om sikkerheit. 

Betaling

De er sjølve ansvarlege for å betale korrekt beløp innan forfall. Dette gjeld sjølv om de ikkje har fått oversikta over deklarasjonane.

Betalinga må vere mottatt av ein norsk bank seinast på forfallsdagen. Dersom de betaler frå utlandet, må beløpet vere godskrive Skatteetaten sin bank seinast på forfallsdagen.

Tidspunkt for betaling av dagsoppgjer

De må betale samla dagsoppgjer første yrkedag etter at varene er deklarerte for prosedyren overgang til fri disponering (fortolla).

Tidspunkt for betaling av månadsoppgjer

De må betale samla månadsoppgjer den 18. i månaden etter at varene er deklarerte for prosedyren overgang til fri disponering (fortolla).

Hente ut informasjon frå Altinn

Skatteetaten distribuerer oversikt over deklarasjonar som meldingar i Altinn.

I Meldingshandboka finn de ei skildring av e2b-fakturaformat som blir brukt for oversikt over tolldeklarasjonar med betalingsinformasjon under månadsoppgjersordninga.

Altinn tilbyr fleire måtar å hente ut informasjon på for ein sluttbrukar, og støttar både maskin-til-maskin-kommunikasjon og ein portal der ein kan laste ned informasjonen manuelt.

Last ned dokumentasjon for sluttbrukarsystem (PDF)

Viss du betalar for seint eller ikkje oppfyller andre vilkår

De er sjølve ansvarlege for å halde oversikt over beløpet de skal betale.

Dersom de ikkje har betalt innan fristen, kan løyvet til dagsoppgjer eller månadsoppgjer bli stoppa omgåande og utan at de blir varsla på førehand. Ved forseinka betaling må de betale renter. Har de stilt garanti, vil garantisten få krav om å innfri garantien.

Dersom verksemda ikkje lenger er kredittverdig, eller andre vilkår ikkje lenger er oppfylte, kan vi stille krav om (auka) sikkerheit, eller de kan miste løyvet til dagsoppgjer eller månadsoppgjer. 

Overvåking av kredittverdighet

Skatteetaten vil overvåke virksomhetens kredittverdighet så lenge kundeforholdet består. Hvis virksomheten ikke lenger er kredittverdig eller andre vilkår ikke lengre er oppfylt, kan ordningen bli tilbakekalt.

Ved redusert kredittverdighet kan det bli stilt krav som sikkerhetsstillelse eller en økning av allerede stilt sikkerhet.

Sikkerhetsstillelse

Hvis kredittverdigheten blir redusert eller virksomheten må øke kredittgrensen, kan Skatteetaten kreve at dere stiller sikkerhet eller øker allerede stilt sikkerhet. Sikkerhet skal stilles i form av selvskyldnerkausjon fra bank eller forsikringsselskap.

Banken må utarbeide garantiteksten i tråd med Skatteetatens standard.

Forholdet til tollavgiftspliktige

Dagsoppgjersordninga eller månadsoppgjersordninga endrar ikkje det ansvaret importøren/eksportøren har for å betale toll og andre avgifter.

Speditøren må derfor orientere oppdragsgivaren sin om at dette ansvaret ikkje fell bort sjølv om han eventuelt har forskottert toll og avgifter til speditøren.