Slik får du eit skattekort dersom du har eit inaktivt d-nummer

Denne informasjonen gjeld for deg som har eit inaktivt d-nummer og treng eit skattekort. For at du skal å få eit skattekort, må d-nummeret ditt reaktiverast.

Alle d-nummer som er eldre enn fem år, er frå og med februar 2022 vortne sette som inaktive.

Det betyr ikkje at d-nummeret er ugyldig eller sletta. Du må ha eit aktivt d-nummer for å få eit skattekort. Dersom du allereie har eit skattekort for i år, kan du bruke det som vanleg sjølv om d-nummeret ditt no er inaktivt. Du må reaktivere d-nummeret ditt for å få eit nytt skattekort neste år.

Dette må du gjere 

  • Du må reaktivere d-nummeret ditt.

Slik reaktiverer du d-nummeret

Når du pliktar å møte opp på eit skattekontor for ID-kontroll

Dersom du har eit d-nummer som er fem år eller eldre, må du personleg møte opp på eit skattekontor for å reaktivere d-nummeret når du skal jobbe i Noreg.

Slik gjer du det:

Når du ikkje pliktar å møte opp på eit skattekontor for ID-kontroll

Dersom du ikkje må møte opp til ID-kontroll, må du sende oss gyldige ID-dokument for å reaktivere d-nummeret ditt.

  • Personar busette i utlandet som får pensjon frå Noreg og som er avgrensa skattepliktige til Noreg.
  • Utanlandske personar som berre arbeider på norsk kontinentalsokkel.
  • Sjøfolk som arbeider på NIS/NOR fartøy og som er skattemessig busett i utlandet.
  • Fiskarar på norsk fiskebåt som er busett i annan EØS-stat og ikkje har opphald på fastlandet i Noreg.
  • Utanlandske styremedlemmer i norske selskap som er avgrensa skattepliktige til Noreg.
  • Personar som får lønn frå den norske staten for arbeid utført i utlandet og som er avgrensa skattepliktige til Noreg.
  • Personar som får lønn frå norske undervisningsinstitusjonar og opphaldet er på inntil 14 dagar.

  • Personar som får ei skattepliktig utbetaling frå NAV eller andre tilsvarande pensjonsutbetalarar, og oppheld seg i utlandet.
  • Personar som vil ha vanskar med å møta opp på eit norsk skattekontor på grunn av sjukdom eller reiseavstand.

Du kan då søkja om unntak frå oppmøteplikt via kontakt oss-skjemaet

Gyldig dokumentasjon

Du må sende oss fargekopi av pass eller nasjonalt ID-kort. Begge sidene av legitimasjonsdokumentet skal kopierast. Kopien skal vere lett å lese, stempla, signert, datert og ikkje eldre enn tre månader.

Legitimasjonen må innehalde bilete, fullt namn, fødselsdato, kjønn, utløpsdato, statsborgarskap og kontrollinjer.

Ein stadfesta kopi betyr at ein tredjepart har tatt kopien av ID-dokumentet ditt, og at den stadfestar dette med signaturen sin og stempelet sitt. Stadfestinga må daterast. Kopien skal vere i fargar, og både framsida og baksida av legitimasjonsdokumentet skal kopierast.

Den stadfesta kopien kan ikkje vere eldre enn tre månader, og han må sendast til oss per post.

  • norske offentlege styresmakter, til dømes:
    • skattekontor
    • politi
    • Nav
    • Brønnøysundregistera
    • norske utanriksstasjonar
    • norske domstolar
    • norske kommunar
  • norske autoriserte rekneskapsførarar
  • norske advokatar
  • norske eigedomsmeklarar
  • norske autoriserte eller statsautoriserte revisorar
  • norske bankar
  • nordiske folkeregisterstyresmakter
  • nordisk politi
  • notarius publicus

Slik sender du inn dokumentasjonen

Du kan sende dokumentasjonen til oss i posten:

Skatteetaten
Postboks 9200 Grønland
0134 Oslo