Data fra Folkeregisteret

Motta data

Når løsningene er satt opp og du mottar data fra oss, må du sørge for god drift og forvaltning av de tekniske løsningene. Du må følge med på våre varsler og melde om feil du oppdager.

Abonner på nyheter og driftsvarsler

Når din virksomhet benytter data fra Folkeregisteret, må dere følge med på nyheter og driftsvarsler vi sender ut. Vi legger ut varsler om endringer i dokumentasjon, tekniske løsninger og hendelser.

Du kan abonnere på nyheter og varsler om Folkeregisteret gjennom en RSS-leser.

Slik kan du få RSS-varsler i Outlook:

  1. Høyreklikk på RSS-feeder folderen og velg «legg til en ny RSS-feed»
  2. Legg til adressen https://skatteetaten.github.io/folkeregisteret-api-dokumentasjon/rss.xml i "ny RSS-feed"-dialogboksen og trykk "Legg til".

Du finner også dokumentasjon om tjenestene, nyheter og alle driftsvarsler på vår GitHub-side.

Du må melde om feil og kritiske hendelser

Hvis du oppdager feil i dataene eller andre feil og hendelser i tjenestene, er det viktig at du melder fra til oss så raskt som mulig via brukerstøtte. Vi retter feil og sikkerhetsfeil så raskt som mulig.

Kritiske sikkerhetshendelser og mulige brudd på personvern skal varsles så raskt som mulig på telefon 23 62 27 60.

Endringsønsker fra din virksomhet

Har du endringsønsker, meldes disse inn via segmentansvarlig eller for frittstående konsument via brukerstøtte. Endringsønsker kan omfatte behov for nye felter, nye bruksområder, organisatoriske endringer eller liknende.

Vi tilbyr informasjonsmøter

Skatteetaten gjennomfører halvårlige informasjonsmøter, Brukerforum Folkeregister, som du kan delta på. På disse møtene får du aktuell informasjon om nyheter, aktiviteter som pågår og endringer som kommer. Du får invitasjon til informasjonsmøtene via Altinn.

Se tidligere informasjonsmøter