Important information

This page is not available in English.

Skattekort – for sluttbrukersystemer

Informasjon for systemleverandører med integrasjon for å sende inn skattekort til arbeidsgiver.

Siste oppdateringer

Teknisk dokumentasjon

Teknisk dokumentasjon for skattekort til arbeidsgiver, informasjon om hvordan du kan teste systemet ditt, og andre nyttige tips, finner du her.

Vi jobber med å overføre skattekort til arbeidsgiver fra Altinn til egne skjema og API-løsninger. Les mer om at Skatteetatens tjenester flyttes fra Altinn til Skatteetaten.

I en overgangsperiode finnes det to ulike løsninger for å bestille skattekort til arbeidsgiver via sluttbrukersystem:

Skatteetaten jobber med et nytt API som skal tilby skattekort til arbeidsgivere. Det kommer mer informasjon om dette på GitHub:

Vær oppmerksom på at dokumentasjon på de reetablerte tjenestene er under utvikling og oppdateres fortløpende.

Her finner du kopi av dokumentasjon som lå i sluttbrukersystemportalen på Altinndigital:

For å integrere systemet mot Altinn-skjemaet trenger dere en XSD som ligger på sidene til Oppgaveregisteret (Brønnøysundregistrene).

Spørsmål og svar

Les spørsmål og svar om skattekort til arbeidsgiver (DOC)

Test

TENOR testpersoner (XLSX)

Operational status and planned changes

You’ll find information about the operational status of the Tax Administration’s and the National Population Register’s services. You can also subscribe to operational notices.

Trenger du hjelp?

Trenger du faglig eller teknisk brukerstøtte knyttet til integrasjon mot skattekort for arbeidsgivere kan du kontakte oss på e-post.

E-post: [email protected]

For andre henvendelser må du kontakte oss på vanlig måte.