Hvordan bruke MinID-konto

Dette er for deg som har opprettet en MinID-konto på skattekontoret, og registrert deg på mobil. Det tar én dag fra du har registrert deg til alle tjenestene er tilgjengelige.

Hva kan du bruke din elektroniske ID til?

Du får tilgang til offentlige tjenester som krever innlogging. Her finner du en oversikt over hvilke tjenester du får tilgang til.

Hva er fordelene for deg som arbeidstaker?

  • Du trenger ikke møte opp på skattekontoret
  • Du kan bestille skattekort på nettet 
  • Du får skattekortet raskere 
  • Du kan endre skattekortet på nettet
  • Du får skattemeldingen elektronisk
  • Du kan få skatteoppgjøret tidligere

Hva gjør du om lenken du mottok på mobilen ikke virker?

Lenken er kun gyldig i to timer. Hvis det har gått lenger tid, eller lenken ikke virker, kan du få MinID her

Har du behov for hjelp?

Hvis du har problemer med å logge inn, eller andre problemer med MinID-kontoen, kan du få hjelp her.

Trenger du Elektronisk ID med høyere sikkerhetsnivå?

Noen tjenester inneholder sensitive opplysninger om deg, og krever høyere sikkerhet.

Hvordan oppretter du MinID?

Du finner informasjon om hvordan og hva du må ha for å opprette MinID her.

Hvordan logger du inn med MinID?

  • Gå til Min side eller tjenesten du ønsker å logge inn til, eksempel bestille skattekort - Velg MinID

 

2. Skriv inn fødselsnummeret/D-nummeret og passordet ditt. Klikk "neste"

 

3. Du vil få en kode tilsendt umiddelbart på SMS.  Skriv inn koden og klikk "Neste" for å fullføre innloggingen.