Skjema RF-1206

Konsernbidrag

Skjemaet er pliktig vedlegg til skattemeldingen for selskaper som har mottatt eller avgitt konsernbidrag i inntektsåret. 

Næringsdrivende og aksjeselskap må logge inn og levere skattemeldingen og alle skjema elektronisk.

Papirskjemaet kan brukes av næringsdrivende til forberedelser og som støtte ved utfylling.

Hjelp til utfylling

Du finner hjelp til utfylling inne i skjemaet.

Skjema på papir

Tidligere års skjema og rettledning

Du kan bruke de eldre utgavene som støtte dersom du trenger å endre noe i tidligere innsendte skattemeldinger.

Dersom du oppdager feil eller mangler i skattemeldingen for inntektsårene 2017, 2018 eller 2019, skal du ikke sende klage. Du skal i stedet endre opplysningene selv. Endringen gjør du ved å sende inn et nytt fullstendig oppgavesett for inntektsåret du vil endre. Det er ikke tilstrekkelig å sende inn korrigerte enkeltskjema.

Slik korrigerer du

Du sender inn et nytt fullstendig oppgavesett fra ditt fagsystem via Altinn. 

Hvis endringene skal gjøres direkte i Altinn, finner du tidligere innsendte oppgavesett i "Arkiv" i Altinn. Velg "Lag ny kopi" og korriger aktuelle skjema. Signer og send alt inn på nytt. Du behøver ikke å informere Skatteetaten om at du har endret.

Logg inn her for sende inn et nytt fullstendig oppgavesett:

Innsending av ny skattemelding for inntektsåret 2016 og tidligere, blir behandlet som klage (anmodning om endring). Legg ved en forklaring på hvorfor skattemeldingen ønskes endret.