Registrere eller endre firmainformasjon

Når du har opprettet en bruker er du klar til å registrere en virksomhet i VOEC. Hvis du senere må endre virksomhetens detaljer eller avregistrere gjør du det på samme måte. 

VOEC-ordningen for tjenester er utvidet

VOEC-ordningen er utvidet fra 1. januar 2023 fra å kun gjelde varer med lav verdi og elektroniske tjenester til også å gjelde alle tjenester som kan leveres over avstand (fjernleverbare tjenester) – for eksempel advokattjenester og konsulenttjenester. 

Slik registrerer eller endrer du firmainformasjon:

Når du klikker på boksen "Registrere eller endre firmainformasjon" får du opp dette bildet:

Bilde 1 - Registrere - RF-1291.PNG

 

Klikk "Start tjenesten".

På den første innloggingssiden, klikk "Gå videre til flere innloggingsmetoder".

Bilde 2 - Registrere - RF-1291.PNG

Hvis siden er på engelsk kan du endre til norsk i nedtrekks-menyen øverst i høyre hjørne.

 

Klikk på "Innlogging uten fødselsnummer/D-nummer" nederst på siden".

Bilde 3 - Registrere - RF-1291.PNG

Du blir da sendt til innloggingssiden for VOEC.

 

Fyll inn brukernavn og passord og klikk "Logg inn". Du kommer da til den riktige siden for innsending av din VOEC-registrering (skjema RF-1291).

Bilde 4 - Registrere - RF-1291.PNG

Har du påbegynte skjemaer vil de ligge i din innboks for videre behandling. Se steg 5, ellers går du til steg 6.

Dersom du får opp dette bildet etter at du har logget inn kan du:

  • åpne et nytt skjema, eller
  • åpne et eksisterende skjema (velg "Gå til innboks").

Bilde 5 - Registrere - RF-1291.PNG

Du har nå kommet til skjema RF-1291:

Bilde 6 - Registrere - RF-1291.PNG

Du har tre valg:

  • Ny registrering (registrere en ny virksomhet)
  • Endre registrering (endre informasjon til en allerede registrert virksomhet)
  • Opphør av registrering (avregistrering av virksomhet)

 

Når du har fylt ut skjemaet, trykk på "Kontroller skjema".

Hvis du har fylt ut alt riktig vil denne boksen vises:

Bilde 7 - Registrere - RF-1291.PNG

klikk "Lukk". Deretter klikker du på "Videre til signering".

Det siste steget er signering og innsending. Klikk "Signer og send inn".

Bilde 8 - Registrere - RF-1291.PNG

Bekreftelsen vil se slik ut: 

Bilde 9 - Registrere - RF-1291.PNG

Etter 2-3 arbeidsdager vil du motta en e-post fra [email protected]. E-posten vil bekrefte din registrering og opplyse om ditt tildelte VOEC-nummer. Alternativt vil vi be deg svare på noen spørsmål for å avklare om det er riktig at virksomheten skal være registrert i den forenklede registreringsordningen VOEC.

 

 

Se film: Registrere eller endre firmainformasjon

Filmen viser steg for steg hvordan du registrerer eller endrer firmainformasjon.

Spørsmål?

Hvis du vil ha mer informasjon eller du har spørsmål, vennligst kontakt oss på e-post [email protected]. Vi svarer deg så raskt som mulig.