Få elektronisk ID

Ein elektronisk ID er eit identitetsbevis som stadfestar kven du er. Det er ein rask, effektiv og trygg måte å få tilgang til digitale tenester frå stat og kommune på.

Slik får du elektronisk ID

Du må ha et norsk identitetsnummer (fødselsnummer eller d-nummer) for å få en elektronisk ID. Det finnes flere typer elektroniske ID-er. De vanligste er MinID og BankID.

Det er viktig at du bruker ditt eget telefonnummer og din egen e-postadresse når du oppretter en elektronisk ID.

Ikke del den elektroniske ID-en din med andre

Den elektroniske ID-en din er privat og det er bare du som skal bruke den. Hvis du deler identitetsnummer og passord med venner, familie, arbeidsgiver, regnskapsfører eller andre, kan identiteten din misbrukes.

Hvis du ønsker å bruke digitale tjenester på vegne av en utenlandsk virksomhet, må du gjøre følgende:

  1. Sjekk om verksemda er registrert i Einingsregisteret eller sørg for å registrere verksemda. 
  2. Søk om d-nummer.
  3. Når du har fått d-nummer, kan du registrere ein MinID-bruker. For å få MinID må du først bestille eit aktiveringsbrev. Det vil ta nokre dagar før du får det i posten til den folkeregistrerte adressa di. Dersom du har d-nummer, og ikkje har registrert ei norsk postadresse, vil du få aktiveringsbrevet sendt til adressa du har oppgitt i utlandet.
  4. Når du har fått aktiveringsbrevet i posten, kan du registrere ein MinID-brukar.
  5. Få tildelt riktig rolle i Altinn av den som registrerte verksemda eller andre som har rettar.

  1. Sjekk om verksemda er registrert i Einingsregisteret eller sørg for å registrere verksemda.
  2. Dersom du ikkje har det, registrer ein elektronisk ID-brukar.

    MinID er ein elektronisk ID som gir deg tilgang til dei fleste offentlege tenester.

    1. For å få MinID, må du først bestille eit aktiveringsbrev. Det vil ta nokre dagar før du får det i posten til den folkeregistrerte adressa di.
      Viss du har d-nummer, og ikkje har registrert ei norsk postadresse, vil du få aktiveringsbrevet sendt til adressa du har oppgitt i utlandet.
    2. Når du har fått aktiveringsbrevet i posten, kan du registrere ein MinID-brukar.

    Meir om registrering og innlogging med MinID.

    BankID er ein elektronisk ID som gir deg tilgang til offentlege tenester. For å bestille BankID, må du kontakte banken din.

    Meir om bestilling og innlogging med BankID.

    Buypass ID er ein elektronisk ID som gir deg tilgang til offentlege tenester. Har du aktivert eit smartkort frå Buypass, har du ein aktiv elektronisk ID.

    Meir om bestilling og innlogging med Buypass ID.

    Commfides er ein elektronisk ID som gir deg tilgang til offentlege tenester. Har du aktivert ein USB-pinne eller eit smartkort frå Commfides, har du ein aktiv elektronisk ID.

    Meir om bestilling og innlogging med Commfides.

  3. Sørg for at du får riktig rolle i Altinn. Du loggar på med den elektroniske ID-en din.

Dette kan du gjøre med elektronisk ID

Når du har en elektronisk ID kan du

  • sjekke hvor mye du betaler i skatt, søke om skattekort, bestille attester og endre adresse ved å logge inn på Skatteetatens nettsider
  • sende inn mange søknader uten å møte hos Skatteetaten, og uten å sende dokumenter i posten
  • slippe å vente på at skattetrekksmeldingen, skatteoppgjøret og andre dokumenter skal komme i posten
  • ha digital dialog med Skatteetaten om en sak og svare direkte til saksbehandleren din via et svarskjema
  • sjekke hva arbeidsgivere rapporterer om deg, for eksempel inntekten din, skattetrekket ditt og arbeidsforholdene dine

Du får varsel på mobil og/eller e-post når du har fått noe fra oss.

Hold kontaktinformasjonen din oppdatert

Når du er elektronisk bruker, kontakter vi deg på SMS eller på e-post. Du må passe på at du har registrert riktig mobilnummer og e-postadresse. Du kan også velge hvilket språk du vil få dokumenter og meldinger fra oss på.

Logg inn:

Mi side

Reserver deg mot digital kommunikasjon

Hvis du ønsker å motta skattemelding, skatteoppgjør og andre brev og varsler fra Skatteetaten på papir, kan du reservere deg mot digital kommunikasjon. Dette gjør du ved å oppdatere Kontakt- og reservasjonsregisteret:

Ønsker du mer informasjon eller hjelp til å reservere deg, kan du ringe 800 30 300.