Slik legger du til mottatt lønn

Dersom du har mottatt lønn som ikke er oppført i skattemeldingen viser vi deg her hvordan du legger den til.

Først må du logge inn i Altinn og åpne skattemeldingen din for endring/levering. Her kan du få hjelp til å logge inn.

 

1. Klikk Endre for post 2.1 Lønn og tilsvarende ytelser.

Viser hovedoversikt med postene i Skattemeldingen.

 

2. Klikk på pilen for å få frem oversikt over postene.

Viser nedtrekkslisten Legg til i listen ovenfor.

 

3. Velg rett post 2.1.1 Lønn og naturalytelser mv. i nedtrekkslisten. Hvis du ikke finner posten i listen, har du den allerede i oversikten og klikker Endre for den posten.

Alle poster under 2.1 vises i nedtrekkslisten.

 

4. Klikk Legg til.

Post 2.1.1 Lønn og naturalytelser er valgt i nedtrekkslisten. Ved siden av er knappen Legg til.


5. Klikk på pilen for å få frem listen over lønnsbeskrivelse.

En dialogboks kommer opp med felt du må fylle ut. I nedtrekkslisten Lønnsbeskrivelse får du frem lønnsoppgavekoder.


6. Velg rett lønnsbeskrivelse.

I nedtrekkslisten Lønnsbeskrivelse vises alle lønnskoder, blant annet Lønn.

 

7. Fyll ut arbeidsgivers navn, beløp og oppgi årsak til endring. Klikk OK.

Fylle ut alle feltene og klikk på knappen Ok.

 

8. Sjekk at endringene er kommet med og

9. Klikk Lagre/Tilbake til oversikten.

I listen over poster har den nye posten blitt lagt til. Nederst ligger knappen Lagre/Tilbake til oversikten.

 

10. Endringen på post 2.1 Lønn og tilsvarende ytelser vises i hovedoversikten. 
Du kan nå endre flere poster eller sende inn skattemeldingen ved å klikke Kontroller skjema.

Viser hovedoversikt med postene der post 2.1 er oppdatert i Skattemeldingen.

 



footer/desktop/standard