Nyhet

Digitalt informasjonsmøte om ny skattemelding for selskaper

  • Publisert:

RF-skjemaene for skatt er historie og denne våren må alle selskap levere den nye skattemeldingen gjennom et regnskapssystem eller årsoppgjørsprogram. I den forbindelse inviterer Skatteetaten til et digitalt informasjonsmøte. 

For inntektsåret 2023 må alle selskap bruke den nye skattemeldingen. 23. januar inviterer Skatteetaten til et digitalt informasjonsmøte om dette.

I første del av møtet får du vite mer om hvorfor vi har laget en ny skattemelding, hva dette betyr i praksis og hvilke hjelpemidler som finnes på skatteetaten.no.  

I andre del av møtet går vi i dybden på temaer som kanskje er mest relevant for deg som er regnskapsfører eller revisor, og leverer skattemeldingen på vegne av en kunde. Regnskap Norge og Revisorforeningen deltar også på denne delen. 

Del 1: Overordnet informasjon  

  • Hvorfor har Skatteetaten utviklet en ny skattemelding? 
  • Hva betyr dette i praksis for deg som skal levere skattemeldingen for selskap? 
  • Hva finnes av hjelp på skatteetaten.no? 

Del 2: Vi går i dybden  

  • Erfaringer fra skattemeldingsperioden i fjor og forbedringer til skattemeldingsperioden i år 
  • Demonstrasjon av revisors signatur og utskrift 
  • Hvordan fungerer valideringstjenesten 
  • Hva finnes av hjelp på skatteetaten.no for deg som er revisor eller regnskapsfører? 
  • Hva legger Regnskap Norge og Revisorforeningen vekt på? 
  • Spørsmål og svar 

Praktisk informasjon 

Les mer om arrangementet og meld deg på