VOEC: Ny løsning for registrering og rapportering

Skatteetaten har utviklet en ny løsning for VOEC (VAT On E-commerce), som erstatter den gamle løsningen i Altinn. Den nye løsningen skal gjøre det enklere og mer effektivt å rapportere riktig.

Dine eksisterende data fra den gamle løsningen vil bli migrert til den nye portalen. Du må rapportere mva for siste kvartal 2023 (1. oktober 2023 – 31. desember 2023) i den nye løsningen.

For å ta i bruk den nye løsningen må du

  • Opprette en bruker i ny løsning
  • Koble sammen din nye bruker med ditt eksisterende VOEC-registrerte selskap.
  • Oppdatere kontaktinformasjonen din

Slik gjør du det:

Om den nye løsningen:

Løsningen vil videreutvikles etter lansering, og det vil komme mer funksjonalitet i løpet av våren 2024.

Den nye VOEC-løsningen skal:

  • Være enklere og mer intuitiv
  • Sikre raskere og enklere rapportering
  • Redusere feil gjennom bedre validering
  • La flere brukere få tilgang til bedriftsdataene dine

Dette blir nytt:

Vi lanserer en ny innlogget løsning for

  • Registrering, endring og sletting av virksomhet i VOEC-registeret
  • Rapportering av merverdiavgift
  • Digital dialog med Skatteetaten

Hold deg oppdatert

Vi vil oppdatere skatteetaten.no/voec med jevne mellomrom. Eventuelle nyheter angående den nye portalen eller avviklingen av overgangsordningen vil bli lagt ut her.

Ta kontakt hvis du har spørsmål

Hvis du har spørsmål angående den nye VOEC-løsningen eller avviklingen av overgangsordningen, kan du kontakte oss på [email protected]