Avstemmingsinformasjon
Avstemmingsinformasjon oppsummerer opplysningene du har sendt inn i a-meldingen for en eller flere perioder.
Om denne tjenesten
Logg inn og bestill avstemmingsinformasjon for å få oversikt over hvilke opplysninger du har sendt inn i en eller flere a-meldinger.
Oppgi år og måneder informasjonen skal gjelde for.
Etter at du har bestilt, mottar du avstemmingsinformasjon i din oversikt.
Alle som har sendt a-melding kan bestille avstemmingsinformasjon.
For å bestille trenger du en av disse rollene i Altinn:
- Utfyller/Innsender
- Regnskapsfører med signeringsrettighet
- Regnskapsfører uten signeringsrettighet
- Regnskapsfører lønn
- Ansvarlig revisor
- Revisormedarbeider
- Kontaktperson NUF
Her finner du mer informasjon og en oversikt over alle Altinn-rollene
Du kan se hvilke roller du har for en aktør på siden Profil. Mangler du rettigheter, må du få noen som har rollen til å delegere den til deg.
Hvis du er ukjent med rapportering i Altinn, gå til hjelpesidene.
Avstemmingsinformasjon inneholder opplysninger om:
- arbeidsgiveravgift
- forskuddstrekk
- inntektsopplysninger per underenhet du har sendt a-melding for
- innmeldt pensjonsinnretning
Du kan også bestille opplysninger per inntektsmottaker om:
- arbeidsforhold
- inntekter
- fradrag
- forskuddstrekk
Vær oppmerksom på at opplysninger om utleggstrekk ikke er med i rapporten.
Den gamle versjonen på altinn (A06) er fortsatt tilgjengelig i en periode fremover. Dersom du ønsker å bruke den kan du logge inn her: Altinn - Avstemmingsinformasjon