Avstemmingsinformasjon

Avstemmingsinformasjon oppsummerer opplysningene du har sendt inn i a-meldingen for en eller flere perioder.

Om denne tjenesten

Logg inn og bestill avstemmingsinformasjon for å få oversikt over hvilke opplysninger du har sendt inn i en eller flere a-meldinger.

Oppgi år og måneder informasjonen skal gjelde for.

Etter at du har bestilt, mottar du avstemmingsinformasjon i din oversikt. 

Alle som har sendt a-melding kan bestille avstemmingsinformasjon.

For å bestille trenger du en av disse rollene i Altinn:

  • Utfyller/Innsender
  • Regnskapsfører med signeringsrettighet
  • Regnskapsfører uten signeringsrettighet
  • Regnskapsfører lønn
  • Ansvarlig revisor
  • Revisormedarbeider
  • Kontaktperson NUF


Du kan se hvilke roller du har for en aktør på siden Profil. Mangler du rettigheter, må du få noen som har rollen til å delegere den til deg.

Hvis du er ukjent med rapportering i Altinn, gå til hjelpesidene.

Avstemmingsinformasjon inneholder opplysninger om:

  • arbeidsgiveravgift
  • forskuddstrekk
  • inntektsopplysninger per underenhet du har sendt a-melding for
  • innmeldt pensjonsinnretning

Du kan også bestille opplysninger per inntektsmottaker om:

  • arbeidsforhold
  • inntekter
  • fradrag
  • forskuddstrekk

Vær oppmerksom på at opplysninger om utleggstrekk ikke er med i rapporten.

Den gamle versjonen på altinn (A06) er fortsatt tilgjengelig i en periode fremover. Dersom du ønsker å bruke den kan du logge inn her: Altinn - Avstemmingsinformasjon