En melding som er erstattet kan ikke erstattes en gang til
F166B / MAGNET_EDAG-166B
Hvorfor denne feilmeldingen
A-meldingen er allerede erstattet.
Feilmeldingen kan skyldes at du har:
- forsøkt å erstatte en a-melding som allerede er erstattet av en annen melding
- en feil i lønnssystemet
Må du rette
Ja, a-meldingen inneholder alvorlige feil eller mangler du må rette opp. A-meldingen har blitt avvist.
Du må rette feilen innen fristen for levering av a-melding for kalendermåneden du har fått feilmeldingen.
Alvorlighetsgrad: Avvisning
Se oversikt over ulike alvorlighetsgrader på feil
Slik retter du
- Finn ut hvilken a-melding du skal erstatte.
- Hvis meldingen du skal erstatte allerede er erstattet, og det er feil i den siste meldingen du sendte inn, så er det den siste meldingen som må erstattes.
A-meldinger sendt inn for en måned Hvordan mottakssystemet tolker dette A-melding 1 A-melding 1 A-melding 2 som erstatning for a-melding 1 A-melding 2 erstatter a-melding 1 A-melding 3 som erstatning for a-melding 1 A-melding 3 avvises, siden a-melding 1 allerede er erstattet. A-melding 2 beholdes
Hvis du gjør dette får du feilmelding: F166B / MAGNET_EDAG-166B
Slik gjør du hvis du mente å erstatte a-melding 2
Send a-melding 3 som erstatning for a-melding 2 A-melding 3 Slik gjør du hvis du mente å sende tillegg til a-melding 2
Send a-melding 3 A-melding 2 og a-melding 3 - Når du har rettet feilen, send inn a-meldingen. Bruker du et lønnssystem, sjekk med systemleverandøren hvis du er usikker på hvordan du retter i ditt system.
Eksempel
En butikk har sendt inn a-melding for juni (meldingsID 20). Den inneholder feil og de sender en a-melding som ersatter en tidligere melding (meldingsID 30). Erstatningsmeldingen (meldingsID 30) inneholder også feil, og butikken sender en ny a-melding (meldingsID 40) som erstatter den opprinnelige a-meldingen (meldingsID 20).
De får feilmelding MAGNET_EDAG-166B fordi de med den siste erstatningsmeldingen (meldingsID 40) prøver å erstatte den opprinnelige a-meldingen (meldingsID 20) som allerede er erstattet.
Butikken sender erstatningsmelding med meldingsID 40: | |
MeldingsID |
40 |
Erstatter meldingsID | 30 |
I tillegg oppgir de andre obligatoriske opplysninger.