Hopp til hovedinnhold
  • Kontakt oss
  • Endre skriftstørrelse

    Hold Ctrl-tasten nede (Cmd-tasten på Mac).
    Trykk på + for å forstørre eller - for å forminske.

  • Bokmål
    • Bokmål
    • English
    • Nynorsk
  • Logg inn
  • Logg ut
Startsiden til Skatteetaten
Startsiden til Skatteetaten
Til a-meldingen

Veiledning til a-meldingen

Lukk Søk
Veiledning til a-meldingen

Innholdsmeny

Veiledningens forside
  • Feilmeldinger (MAGNET/EDAG) og tilbakemelding Liste over feilmeldinger, tilbakemelding og hvordan rette
    • Oversikt over feilmeldinger (MAGNET/EDAG) Alvorlighetsgrad og hvordan rette feil
    • Tilbakemelding Hva er en tilbakemelding
    • Erstatningsmelding eller ny a-melding To måter å sende a-melding på når du skal rette
  • Organisasjonsnummer Arbeidsgiver, pensjonsselskap eller andre du sender a-meldingen for
    • Organisasjonsnummer for hovedenheten og underenheter Hvilke nummer skal du bruke når du sender a-meldingen
    • Organisasjonsnummer i offentlig sektor Gjelder offentlig sektor
  • Pensjonsinnretning (obligatorisk tjenestepensjon) Private arbeidsgivere skal oppgi pensjonsselskap eller pensjonskasse de er inngått avtale om sparing med
  • Fødselsnummer, d-nummer eller internasjonal ID (inntektsmottaker) Identifiser ansatte, pensjonister og andre som mottar lønn og ytelser
  • Arbeidsforholdet Type arbeidsforhold, start og sluttdato, permisjon, bytte av lønnssystem og mer
    • Type arbeidsforhold Om arbeidsforholdet er ordinært, maritimt eller annet og hvordan endre ved feil
      • Ordinært arbeidsforhold Ansatt som mottar lønn (gjelder de aller fleste)
      • Maritimt arbeidsforhold Ansatt som jobber til sjøs, på fartøy eller flyttbar innretning
      • Unntak for ordinære og maritime arbeidsforhold Eksempler på når du ikke trenger å oppgi opplysninger om ordinært eller maritimt arbeidsforhold.
      • Pensjon eller andre ytelser Person som mottar pensjon eller andre ytelser uten å være ansatt eller i oppdrag
      • Frilanser, oppdragstaker og personer som mottar honorarer Person som jobber på oppdrag uten å være ansatt
      • Velg riktig arbeidsforhold Når du er usikker på hvilket arbeidsforhold du skal velge
      • Endre type arbeidsforhold Eksempler på hvordan du bytter fra et arbeidsforhold til et annet
    • Opplysninger om arbeidsforholdet Start og sluttdato, stillingsprosent, permisjon og andre opplysninger
      • Startdato på arbeidsforhold
      • Sluttdato på arbeidsforhold
      • Årsak til sluttdato
      • Stillingsprosent
      • Dato for endring av stillingsprosent
      • Timer per uke for full stilling
      • Arbeidstidsordning
      • Dato for endring av lønn
      • Ansettelsesform
      • Lønnsansiennitet
      • Lønnstrinn
      • Yrkeskode
      • ArbeidsforholdsID
      • Permisjon
      • Permittering
      • Avlønningstype
    • Spesielle forhold Bytte lønnssystem, fusjon, oppkjøp med mer
      • Arbeidsforhold ved lønn til ansatte som har sluttet
      • Bytte lønnssystem
      • Bytte jobb hos samme arbeidsgiver
      • Fisjon
      • Fusjon
      • Oppkjøp, eierskifte eller overdragelse av virksomhet
      • Endringer i kommune- eller fylkesstruktur
  • Lønn og ytelser Kontantytelse, utgiftsgodtgjørelse, naturalytelser,trygd, pensjon og mer
    • Oversikt over lønn og andre ytelser Beskrivelser for lønn og andre ytelser du kan bruke
    • Rette feil i lønn og andre ytelser Feil beløp eller beskrivelse, utbetalt for mye eller for lite
  • Fradrag Fagforeningskontingent, premie til pensjonsordninger og andre fradrag
    • Fagforeningskontingent
    • Premie til pensjonsordninger
    • Premie til utenlandske pensjonsordninger
    • Premier til fond og trygd
    • Brakkeleie
  • Forskuddstrekk Hvordan oppgi trekkplikt, beregne og betale forskuddstrekk
  • Utleggstrekk Hvordan oppgi utleggstrekk, beregne og betale utleggstrekk
  • Arbeidsgiveravgift og finansskatt Hvordan beregne, hva du skal oppgi og betale
    • Arbeidsgiveravgift Beregningskoder, satser, soner og betaling
    • Ekstra arbeidsgiveravgift Beregningskoder, satser, soner og betaling
    • Finansskatt på lønn Gjelder finans- og forsikringssektoren
  • Spesielle grupper Utland, sjøfolk, skattefri organisasjon, kildeskatt på pensjoner, nettolønn, Jan Mayen og Svalbard
    • Utland Utenlandske arbeidsgivere med oppdrag i Norge
    • Utenlandsforhold Norske arbeidsgivere med ansatte i utlandet eller med utenlandske ansatte i Norge
    • Nettolønn For arbeidsgiver som har ansatte med nettolønn
    • Kildeskatt på lønn Gjelder kildeskatt på lønn og hvordan du som arbeidsgiver skal gjennomføre riktig skattetrekk og rapportere riktig.
    • Kildeskatt på pensjoner Skatt på pensjon til personer som ikke er skattemessig bosatt i Norge
    • Særskilt fradrag for sjøfolk For sjøfolk som har krav på eget fradrag
    • Skattefrie organisasjoner Hvordan oppgi lønn og ytelser for ansatte i skattefrie organisasjoner
    • Svalbard For personer som omfattes av Svalbardskatteloven
    • Jan Mayen og de norske bilandene i Antarktis For personer som omfattes av Jan Mayen-skatteloven
  1. Veiledning til a-meldingen
  2. Arbeidsforholdet
  3. Opplysninger om arbeidsforholdet

ArbeidsforholdsID

  • Oppdatert: 24.02.2023

Bruk en unik arbeidsforholdsID for hvert arbeidsforhold. Bruker du samme ID flere ganger vet vi ikke om du oppgir et nytt arbeidsforhold eller endrer på et gammelt.

    Kort om ArbeidsforholdsID

    ArbeidsforholdsID er en identifikator for arbeidsforholdet og opplysninger som overføres til NAV. Du må bruke en unik arbeidsforholdsID for hvert arbeidsforhold. Hvis en arbeidstaker eller frilanser har flere arbeidsforhold i samme virksomhet skiller arbeidsforholdID-en arbeidsforholdene fra hverandre.

    Bruker du et lønns- eller personalsystem vil arbeidsforholdsID normalt genereres når du oppretter et nytt arbeidsforhold.

    Oppgi arbeidsforholdsID når:

    • Du ansetter en ny arbeidstaker eller inngår en ny avtale med en frilanser
      Du skal oppgi en unik arbeidsforholdsID når en arbeidstaker eller frilanser starter. Arbeidsforholdet skal rapporteres på den underenheten arbeidstakeren eller frilanseren skal jobbe i.

    • En arbeidstaker eller frilanser har sluttet i underenheten og begynner igjen
      Hvis en arbeidstaker eller frilanser slutter i et arbeidsforhold og senere starter opp i et nytt arbeidsforhold i samme underenhet, må du oppgi ny arbeidsforholdsID for å skille arbeidsforholdene fra hverandre. Det samme gjelder for sesongarbeidere. Ansetter du en sesongarbeider som har jobbet hos deg tidligere, skal du oppgi med ny arbeidsforholdsID enn den du oppga på arbeidsforholdet forrige sesong.

    • Flere arbeidsforhold i ulike underenheter i samme foretak
      Har arbeidstakeren eller frilanseren flere arbeidsforhold i ulike underenheter i samme virksomhet, skal arbeidsforholdene oppgis på hver underenhet med hver sin arbeidsforholdsID.

    • Flere arbeidsforhold i samme underenhet samtidig
      Når en arbeidstaker eller frilanser har flere arbeidsforhold i samme underenhet samtidig, oppgir du disse med ulike arbeidsforholdsID'er så det mulig å skille mellom arbeidsforholdene. Arbeidsgiver/oppdragsgiver må vurdere om personen har ett eller flere arbeidsforhold i samme underenhet. En person har typisk flere arbeidsforhold når: 
      • arbeidsforholdene er så ulike at de har forskjellig yrkeskode
      • arbeidsforholdene lønnes ulikt
      • ett arbeidsforhold er fast og et annet er midlertidig


    Dette regnes ikke som flere arbeidsforhold:

    • Hvis en arbeidstaker eller frilanseren har flere stillinger eller oppdrag i samme underenhet med likt innhold (for eksempel én yrkeskode) og lik lønn.
    • Hvis en arbeidstaker eller frilanseren har ulike oppgaver eller arbeider på ulike prosjekter skal dette i de aller fleste tilfeller oppgis som ett arbeidsforhold. Arbeidsgiver/oppdragsgiver har ofte behov for å tilordne kostnader til forskjellige aktiviteter eller prosjekter, men dette skal ikke oppgis som flere arbeidsforhold i a-meldingen.

     

    Viktig informasjon

    Hvis du bruker samme arbeidsforholdsID flere ganger vet vi ikke om du oppgir et nytt arbeidsforhold eller endrer på det gamle. Bruk derfor en unik arbeidsforholdsID for hvert arbeidsforhold.

    Oppgi riktig arbeidsforholdsID også når du retter opplysninger om arbeidsforhold tilbake i tid så det framkommer hvilket arbeidsforhold du retter.

     

    Eksempel - Arbeidstaker har sluttet og begynner igjen. Er tidligere rapportert med arbeidsforholdsID

    Jacob var ansatt hos frisørsalongen Nyklipt fram til 29. juni. Han ansettes på nytt hos Nyklipt fra 4. desember. Det opprinnelige arbeidsforholdet var oppgitt med arbeidsforholdsID 10. Jacob må også registreres med arbeidsforholdsID på det nye arbeidsforholdet.

    Opprinnelig arbeidsforhold
    A-melding for juni

    Inntektsmottaker Jacob
    ArbeidsforholdsID 10
    Startdato på arbeidsforholdet 1. juni
    Sluttdato på arbeidsforholdet 29. juni

     I tillegg oppgir de andre obligatoriske opplysninger.

    Nytt arbeidsforhold
    A-melding for desember 
    Inntektsmottaker Jacob
    ArbeidsforholdsID 20
    Startdato på arbeidsforholdet 4. desember
    Sluttdato på arbeidsforholdet  

     I tillegg oppgir de andre obligatoriske opplysninger.

     

    Eksempel - Arbeidstaker har sluttet og begynner igjen. Er tidligere rapportert uten arbeidsforholdsID

    Michelle var ansatt hos en servicebedrift fram til 29. juni. Hun ansettes på nytt i servicebedriften fra 4. desember. Det opprinnelige arbeidsforholdet var oppgitt uten arbeidsforholdsID. Michelle må registreres med ny arbeidsforholdsID på det nye arbeidsforholdet.

    Opprinnelig arbeidsforhold
    A-melding for juni

    Inntektsmottaker Michelle
    Startdato på arbeidsforholdet 1. juni
    Sluttdato på arbeidsforholdet 29. juni

     I tillegg oppgir de andre obligatoriske opplysninger.

    Nytt arbeidsforhold
    A-melding for desember 
    Inntektsmottaker Michelle
    ArbeidsforholdsID 20
    Startdato på arbeidsforholdet 4. desember
    Sluttdato på arbeidsforholdet  

     I tillegg oppgir de andre obligatoriske opplysninger.

     

    Eksempel - arbeidstaker med flere arbeidsforhold i samme underenhet – ulike arbeidsoppgaver

    Emma jobber på et hotell. Hun har to ulike arbeidsavtaler med hotellet. Hun begynner i den ene stillingen 1. august som resepsjonist og i den andre stillingen 16. august som stuepike. Det er ikke avtalt sluttdato.

    A-melding for august

    Hotellet gir denne informasjonen om de ulike stillingene til Emma:

    Arbeidsforhold 1  
    Inntektsmottaker Emma
    ArbeidsforholdsID 10
    Yrkeskode 4222 105
    Startdato på arbeidsforholdet 1. august

     

    Arbeidsforhold 2  
    Inntektsmottaker Emma
    ArbeidsforholdsID 20
    Yrkeskode 9132 118
    Startdato på arbeidsforholdet 16. august

    I tillegg oppgir de andre obligatoriske opplysninger. 

     

    Eksempel - arbeidstaker med flere arbeidsforhold i samme underenhet med like arbeidsoppgaver

    Lene har et 20 prosents vikariat på et sykehjem. 1. november får hun i tillegg et 30 prosents vikariat på det samme sykehjemmet. Hun skal utføre de samme oppgavene og har samme lønn i begge vikariatene. I a-meldingen for november endrer arbeidsgiver stillingsprosenten fra 20 til 50 prosent på arbeidsforholdet og oppgir ny dato for endring av stillingsprosent.

    Merk!
    Dette er ikke et nytt arbeidsforhold fordi arbeidsoppgavene og lønnen er den samme.

    A-melding for oktober

    Inntektsmottaker Lene
    ArbeidsforholdsID 501
    Startdato på arbeidsforholdet 1. juni
    Stillingsprosent 20
    Dato for endring av stillingsprosent 1. juni

    I tillegg oppgir de andre obligatoriske opplysninger. 

    A-melding for november

    Inntektsmottaker Lene
    ArbeidsforholdsID 501
    Startdato på arbeidsforholdet 1. juni
    Stillingsprosent 50
    Dato for endring av stillingsprosent 1. november

    I tillegg oppgir de andre obligatoriske opplysninger. 


     

    Er det obligatorisk

    Ja, du må oppgi arbeidsforholdsID for alle arbeidsforhold. Når en person har mer enn ett arbeidsforhold i samme underenhet, er det viktig at du bruker ulik arbeidsforholdsID på arbeidsforholdene. Også når det er et opphold i tid mellom et gammelt og nytt arbeidsforhold i samme virksomhet.

    Du skal ikke oppgi arbeidsforholdsID hvis type arbeidsforhold er pensjon eller andre ytelser utenfor arbeidsforhold.

     

    Rette feil

    MAGNET_EDAG-108
    Opplysninger om arbeidsforhold mangler
    MAGNET_EDAG-242
    ArbeidsforholdsID mangler
    MAGNET_EDAG-291
    Det mangler opplysninger om arbeidsforholdet

    Se også oversikt over alle feilmeldinger

    Glemt å oppgi arbeidsforholdsID

    Har du glemt å oppgi eller oppgitt feil i arbeidsforholdsID og ikke fått feilmelding på dette i tilbakemeldingen (A 03), kan du rette i neste a-melding. Du behøver ikke endre tidligere innsendte a-meldinger.


    Gjenbrukt arbeidsforholdsID

    Har du gjenbrukt arbeidsforholdsID for arbeidsforhold i samme virksomhet og ikke fått feilmelding på dette i tilbakemeldingen (A03), vil måten du endrer på avhenge av om det gjelder arbeidsforhold med eller uten overlappende ansettelses- eller oppdragsperioder.

     

    Med overlappende perioder

    Har du brukt samme arbeidsforholdsID på to arbeidsforhold når start – og sluttdato på arbeidsforholdene er overlappende, må de ha hver sin arbeidsforholdsID. Dette endrer du ved å sende en ny a-melding der du oppgir hver av periodene med hver sin arbeidsforholdsID. Oppgi startdato og eventuelt sluttdato for den første perioden. Oppgi nytt arbeidsforhold med ny arbeidsforholdsID, ny startdato og andre obligatoriske opplysninger på det andre arbeidsforholdet. 

    I de fleste tilfeller behøver du ikke rette a-meldinger som gjelder måneder bakover i tid.

    Merk!
    Hvis du gjenbruker arbeidsforholdsID på to arbeidsforhold som er overlappende, oppdateres det gamle arbeidsforholdet med den nye perioden. I Aa-registeret kan det da mangle perioder arbeidstakeren eller frilansere har vært i arbeid hos deg.

     

    Eksempler

    William jobber i et konsulentselskap. De oppgir startdato 1. januar og sluttdato 28. februar for William, og senere startdato 28. februar og sluttdato 31. mars.

    I dette tilfellet var 28. februar en del av begge arbeidsperiodene. Periodene overlapper dermed hverandre. Hvis de bruker samme arbeidsforholdsID, vil bare perioden 28. februar til 31. mars vises i Aa-registeret.

    Se tre alternative måter de kan oppgi dette på i a-meldingen:

    Alternativ 1 – brukes hvis det er samme arbeidsforholdet som forlenges
    Oppgi samme arbeidsforholdsID og startdato. Ny sluttdato oppgis når arbeidsforhold forlenges.

    A-melding for januar
    Inntektsmottaker William
    ArbeidsforholdsID 10
    Startdato på arbeidsforholdet 1. januar
    Sluttdato på arbeidsforholdet  28. februar

    I tillegg til andre obligatoriske opplysninger. 

    A-melding for mars
    Inntektsmottaker William
    ArbeidsforholdsID 10
    Startdato på arbeidsforholdet 1. januar
    Sluttdato på arbeidsforholdet  31. mars

    I tillegg til andre obligatoriske opplysninger. 

     

    Alternativ 2 – brukes hvis det er to etterfølgende arbeidsforhold.
    Oppgi nytt arbeidsforhold med startdato dagen etter sluttdato på det tidligere arbeidsforholdet.

    A-melding for januar
    Inntektsmottaker William
    ArbeidsforholdsID 10
    Startdato på arbeidsforholdet 1. januar
    Sluttdato på arbeidsforholdet 28. februar

    I tillegg til andre obligatoriske opplysninger. 

    A-melding for mars
    Inntektsmottaker William
    ArbeidsforholdsID 20
    Startdato på arbeidsforholdet 1. mars
    Sluttdato på arbeidsforholdet  31. mars

    I tillegg til andre obligatoriske opplysninger. 

     

    Alternativ 3 – brukes der to parallelle arbeidsforhold overlapper en eller flere dager
    Oppgi to arbeidsforhold med ulik ID.

    A-melding for januar
    Inntektsmottaker William
    ArbeidsforholdsID 10
    Startdato på arbeidsforholdet 1. januar
    Sluttdato på arbeidsforholdet 28. februar

    I tillegg til andre obligatoriske opplysninger. 

    A-melding for mars
    Inntektsmottaker William
    ArbeidsforholdsID 20
    Startdato på arbeidsforholdet 28. februar
    Sluttdato på arbeidsforholdet 31. mars

    I tillegg til andre obligatoriske opplysninger. 

     

    Uten overlappende perioder

    Har du gjenbrukt en arbeidsforholdsID for to etterfølgende arbeidsforhold i samme virksomhet, men hvor ansettelsesperiodene ikke overlapper hverandre, blir begge periodene lagret i Aa-registeret. Det er likevel slik at det kan skape problemer for senere rapportering. Du kan rette feilen i neste a-melding ved å oppgi ny arbeidsforholdsID.

    Eksempel

    Vegard jobber som vikar i et snekkerfirma. De har tidligere oppgitt arbeidsforholdet hans med startdato 1. januar, sluttdato 15. januar og arbeidsforholdsID 100. I august starter Vegard som vikar igjen. Da oppgir arbeidsgiver startdato 8. august og bruker samme arbeidsforholdsID 100 som sist.

    De ønsker å bruke en ny arbeidsforholdsID på det nye vikariatet og retter ved å sende ny a-melding med ny arbeidsforholdsID neste måned.

    A-melding for januar

    Inntektsmottaker Vegard
    ArbeidsforholdsID 100
    Startdato på arbeidsforholdet 1. januar
    Sluttdato for arbeidsforholdet 15. januar

    I tillegg oppgir de andre obligatoriske opplysninger. 

    A-melding for august

    Inntektsmottaker Vegard
    ArbeidsforholdsID 100
    Startdato på arbeidsforholdet 1. august
    Sluttdato på arbeidsforholdet -

    I tillegg oppgir de andre obligatoriske opplysninger. 

    A-melding for september

    Inntektsmottaker Vegard
    ArbeidsforholdsID 200
    Startdato på arbeidsforholdet 1. august
    Sluttdato på arbeidsforholdet -

    I tillegg oppgir de andre obligatoriske opplysninger. 

    Når arbeidsgiver oppgir ny arbeidsforholdsID (200) i a-meldingen for neste måned blir det registret som samme arbeidsforhold i Aa-registeret. Vegard har nå 2 arbeidsforhold fra denne arbeidsgiveren registret i Aa-registeret.

    Arbeidsforhold med ID 100 og startdato 1. januar og sluttdato 15. januar.

    Arbeidsforhold med ID 200 med startdato 1. august.

     

    Oppgitt for mange arbeidsforhold for en arbeidstaker i samme virksomhet/underenhet

    Har du oppgitt flere arbeidsforhold med ulike arbeidsforholdsID'er for en arbeidstaker, og det skulle vært oppgitt bare ett, kan du rette det ved å avslutte det ene arbeidsforholdet. Hvis arbeidsforholdene har ulik startdato, avslutter du arbeidsforholdet med den nyeste startdatoen.
     

    Eksempel

    Turid jobber på et treningssenter. Hun jobber i resepsjonen hver tirsdag, onsdag og torsdag, og som instruktør mandag og fredag. Arbeidsgiver har rapportert to arbeidsforhold med ulik arbeidsforholdsID på Turid. Det er ett og samme arbeidsforhold selv om arbeidsoppgavene er ulike.

    Arbeidsgiver ønsker å rydde opp i dette, og avslutter det arbeidsforholdet som er rapportert med nyeste startdato i a-meldingen for november.

     

    A-melding for oktober med to arbeidsforhold

    Inntektsmottaker Turid Turid
    ArbeidsforholdsID 611 627
    Startdato på arbeidsforholdet 1. januar 15. juli
    Sluttdato på arbeidsforholdet    
    Stillingsprosent 40 30
    Dato for endring av stillingsprosent 1. mai 15. juli

    I tillegg oppgir de andre obligatoriske opplysninger. 

    Turid har bare ett arbeidsforhold, og stillingsprosenten skal være 70% for arbeidsforholdet (40% + 30%= 70%).

    A-melding for november

    Inntektsmottaker Turid Turid
    ArbeidsforholdsID 611 627
    Startdato på arbeidsforholdet 1. januar 15. juli
    Sluttdato på arbeidsforholdet   31. oktober
    Stillingsprosent 70 30
    Dato for endring av stillingsprosent 1. november 15. juli

    I tillegg oppgir de andre obligatoriske opplysninger. 

    Arbeidsgiver fortsetter å oppgi ett arbeidsforhold for Turid.

    A-melding for desember

    Inntektsmottaker Turid
    ArbeidsforholdsID 611
    Startdato på arbeidsforholdet 1. januar
    Sluttdato på arbeidsforholdet  
    Stillingsprosent 70
    Dato for endring av stillingsprosent 1. november

    I tillegg oppgir de andre obligatoriske opplysninger. 

     

    Viktig informasjon

    Bruker du et lønnssystem, sjekk med systemleverandøren hvis du er usikker på hvordan du retter i ditt system.

     

    Hva bruker vi opplysningene til

    NAV bruker arbeidsforholdsID for å avgjøre om en person har flere arbeidsforhold i samme underenhet. Det kan enten være for å skille mellom flere arbeidsforhold en person kan ha i samme underenhet i samme periode, eller for å skille mellom flere arbeidsforhold en person kan ha i samme underenhet i ulike perioder.

    Hvis en arbeidstaker har flere arbeidsforhold i samme underenhet har NAV behov for en ID for å skille opplysningene fra hverandre. En arbeidstaker kan også bli syk eller permittert i bare et av arbeidsforholdene og da trenger etaten å vite hvilke arbeidsforholdsopplysninger som er knyttet til hvilket arbeidsforhold.

    Ved søknad om sykepenger, foreldrepenger, svangerskapspenger, pleiepenger, omsorgspenger eller opplæringspenger forventer NAV å motta én Inntektsmelding (NAV 08-30.01) for hvert arbeidsforhold arbeidstaker har i Aa-registeret uten sluttdato. Hvis arbeidsgiver ikke sender inn antall inntektsmeldinger tilsvarende rapporterte arbeidsforhold til Aa-registeret, forlenger det saksbehandlingstiden i NAV og det fører til forsinkelser og merarbeid for både arbeidstaker, arbeidsgiver og NAV.

    Opplysninger om arbeidsforholdsID overføres til Aa-registeret. NAV distribuerer opplysninger om arbeidsforhold fra Aa-registeret til private og offentlige aktører som har lov til å motta dem. Eksempler på dette er Skatteetaten og Arbeidstilsynet.
     

     

    Aktuelt regelverk

    • A-opplysningsloven

    • A-opplysningsforskriften

    • Folketrygdloven § 1-8

    • Folketrygdloven § 25-1

    • Forskrift om AA-registeret § 6

     

    Til toppen

    Disse samarbeider om a-meldingen:

     

     

    footer/desktop/standard
    Skatteetaten. Logo

    Kontakt a-ordningen

    Om Skatteetaten

    • Kontakt oss

    • Sikkerhet og personvern

    • Informasjonskapsler

    • Tilgjengelighetserklæring

    • Jobb i Skatteetaten

    • Om oss

    • Analyse og rapporter

    • Forskning

    • Sikkerhet og personvern

    • Tilgjengelighetserklæring

    Følg oss

    SkattenMin Person SkattenMin Bedrift @skattenmin

    Presse

    Pressemeldinger, pressekontakter og annen informasjon for journalister.

    Se vårt presserom

    Satser
    Skjema og tjenester
    Sámegiel skovit
    Sikkerhet og personvern
    Tilgjengelighetserklæring