Erstatningsmelding eller ny a-melding
Når du skal rette eller endre opplysningar i a-meldinga, kan du gjere det på to måtar: Enten sende erstatningsmelding eller sende inn ny a-melding.
Erstatningsmelding
Ei erstatningsmelding er når du sender inn ei fullstendig a-melding som erstattar ei a-melding du allereie har sendt. Alle opplysningane som du sende tidlegare, blir erstatta av opplysningane i erstatningsmeldinga.
Ei erstatningsmelding skriv over opplysningane i a-meldinga du erstattar.
For at erstatningsmeldinga skal kunne erstatte ei tidlegare a-melding må du
- referere til meldings-ID-en for a-meldinga du skal erstatte
- oppgi same månad
Ei a-melding kan berre erstattast éin gong. Dersom du oppdagar nye feil i erstatningsmeldinga, er det denne du må erstatte. Då må du vise til meldings-ID og månad for erstatningsmeldinga.
Døme på bruk av erstatningsmelding
Eit byggjefirma sender a-melding for august. Etter at dei har sendt a-meldinga, oppdagar dei at ho inneheld feil. Dei har oppgitt feil fødselsdato på ein av dei tilsette med internasjonal ID.
Dei sender ei erstatningsmelding for å rette opp feilen.
A-melding for august |
|
MeldingsID | 10 |
Månad | august |
Fødselsdato | 20. desember 1960 |
I tillegg oppgav dei alle andre obligatoriske opplysningar.
Erstatningsmelding for august |
|
MeldingsID | 20 |
Erstattear meldingsID | 10 |
Månad | august |
Fødselsdato | 20. desember 1980 |
I tillegg oppgir dei alle andre obligatoriske opplysningar.
Erstatningsmeldinga erstattar den tidlegare a-meldinga dei sende for august.
Merk!
Sender du a-melding direkte på skatteetaten.no eller i Altinn (A01), er det alltid den siste a-meldinga som er sendt inn for månaden, som gjeld. Det vil seie at når du rettar feil eller manglar, skjer det alltid ei erstatning. Dersom du skal rette feil eller manglar i ei a-melding sendt frå Altinn (A01), må du sende ei ny a-melding for perioden frå Altinn (A01). Direkte registrering på skatteetaten.no erstatter ikkje tidligare sendt frå Altinn (A01). Du kan derfor ikjee sende a-melding direkte på skatteetaten.no for å rette feil eller manglar i ei a-melding sendt frå Altinn.
Ny a-melding
Alternativet til ei erstatningsmelding er å sende ei ny a-melding som rettar feil eller manglar i ei a-melding som er sendt inn tidlegare.
Når du sender ei ny a-melding, skal du oppgi
- ein unik meldings-ID for månaden
- opplysningar som rettar opp feil eller manglar i ei a-melding som er sendt tidlegare for månaden
Døme på bruk av ny a-melding
Eit reinhaldsfirma sender a-melding for september. Etter at dei har sendt a-meldinga, oppdagar dei at ho inneheld feil. Dei har ført opp 10 000 kroner for mykje i lønn til ein av dei tilsette.
Dei sender ei ny a-melding for å rette opp feilen.
A-melding for september |
|
MeldingsID | 10 |
Månad | september |
Fastlønn | 35 000 kroner |
I tillegg oppgav dei alle andre obligatoriske opplysningar.
Ny a-melding for september |
||
MeldingsID | 20 | |
Månad | september | |
Fastlønn | - | 10 000 kroner |
I tillegg oppgir dei alle andre obligatoriske opplysningar.
Både den opphavlege og den nye a-meldinga gjeld då for september, og lønna til den tilsette er redusert med 10 000 kroner (35 000 – 10 000 = 25 000).
Sletting av a-melding og bruk av 0-melding
Ei 0-melding er ei melding som anten er blank eller inneheld 0-verdiar og erstattar ei tidlegare a-melding med innhald. Somme nyttar 0-meldingar for å rette feil.
Sender du ei 0-melding, må du vere merksam på at det kan føre til at informasjon for ein eller fleire periodar manglar og at det ikkje er nokon opplysningar om arbeidsgivaren eller den tilsette.
Viss du må bruke 0-melding bør du sende ei ny, korrekt a-melding med innhald med ein gong slik at arbeidsgivaren og den tilsette ikkje blir ståande utan opplysningar om arbeidsgivaravgift, forskotstrekk, arbeidsforholdsopplysningar og inntekt i a-ordninga.
Det er mange som brukar opplysningane som ein rapporterer i a-meldinga. Når data blir sletta eller nulla ut, aukar sjansen for til dømes feil grunnlag for skattemelding, feil i utbetalingar av ytingar frå NAV og lengre sakshandsamingstid.
Kva måte skal du bruke
For deg som sender frå eit system (A02)
Sender du a-melding frå eit system, tilrår vi at du sjekkar med systemleverandøren om du skal bruke erstatningsmelding eller ny a-melding for å rette feil eller manglar. Kva du skal bruke, kan variere frå system til system.
Ved enkelte typar feil er det berre erstatningsmelding som kan brukast til å rette opplysningar.
Døme:
- Dersom du har oppgitt feil organisasjonsnummer på ei verksemd, må du sende erstatningsmelding for å erstatte feil organisasjonsnummer med rett organisasjonsnummer.
- Dersom du har oppgitt feil fødselsnummer for ein inntektsmottakar, må du sende erstatningsmelding for å erstatte feil fødselsnummer med rett fødselsnummer
For deg som sender direkte på skatteetaten.no
Sender du a-melding direkte på skatteetaten.no er erstatningsmelding det eineste alternativet dersom du må gjere endringar i ei a-melding du allereie har sendt. Den forrige a-meldinga for perioden blir erstatta av den nye a-meldinga. Den nye a-meldinga må derfor innehalde all den informasjonen du skal rapportere den månedan. I oversikten over sendte a-meldingar kan du velge Endre a-melding, og foreta de aktuelle endringane. Når du sender den endrede a-meldinga blir den forrige a-meldinga for perioden bli erstattet av den nye a-meldinga for perioden.
For deg som sender direkte i Altinn (A01)
Sender du a-melding direkte i Altinn, må du alltid bruke erstatningsmelding for å rette feil eller manglar. Oppgi at du ønskjer å erstatte ei tidlegare innsend melding, kva melding det gjeld, og kva månad du ønskjer å erstatte.
Sjå veiledninga til A01 for meir informasjon om korleis du rettar